بازی های آنلاین مفهومی جدید نیست. از زمان نخستین روزهای پیدایش اینترنت، بازیکنان توانستند در رشتههای مختلفی مانند رقابت در شطرنج و چکرز باهم مسابقه بدهند. بعد از گذشت سالها، وسایل مختلفی مانند ایکس باکس و گیم اسپای به بازار عرضه شدند. مهمترین مبحث در این زمینه نحوه تعامل بازیکنان با یکدیگر در فضای مجازی بود. امروزه، با استقبال دور از انتظار بازیهای موبایل و آنلاین روبهرو شدهایم ، به طوریکه شاهد دوران طلایی بازی های آنلاین و اینترنیتی هستیم.
انقلاب بازی های آنلاین
جهش کوانتومی در موبایل
۵۳ درصد از دارندگان گوشیهای هوشمند از بازی های موبایل استفاده میکنند که این درصد نشان دهنده رشد بسیار سریع اجتماع بازیکنان است. بنابراین جای تعجب نیست که استودیوهای عظیم تولید بازی تلاشهای بزرگی را انجام دادهاند تا بازی های موبایل را به بخشی از نمونه کار خود تبدیل کنند. جذابیت بازی های موبایل چند برابر است، هزینه ابتکار و خلق این بازی ها هم پایینتر و سرعت ساخت و تولید آنها هم بیشتر است( چراکه برای طراحی آنها نیاز به طرحهای با پیچیدگی کمتر است و مدت زمان مراحلی که بازیکن با آنها بازی میکند کوتاهتر است). همچنین به وسیله آپدیت مداوم آنها این شرکتها میتوانند درآمد خوبی را کسب کنند. همچنین این بازیها تولید گنندگان را مجبور به تمرکز روی فاکتورهای بازی میکند، در این صورت میزان اهمیت به گرافیک چشمگیر آنها کمتر میشود. درواقع، معروفترین و پرمنفعتترین بازی ها، حتی از راه دور هم بهترین گزینه برای در دسترس بودن نیستند. در اینجا به پنج بازی برتر موبایل درآمدزا در نوامبر گذشته (۲۰۱۵) می پردازیم:
هزینه تجارت
بازیهای بالا تنها نمونههای معروف نیستند. بازی کندی کراش دارای ۹۳ میلیون بازیکن فعال است که هر روز در بیش از چندین هزار دور بازی شرکت میکنند. بازی جنگ هرروز ۲۲ هزار نسخه از آن دانلود میشود و کلش دارای ۲۹ میلیون بازیکن در سراسر جهان است. احتمالاً بزرگترین دلیلی که سازندگان بازی آنرا جدی دنبال میکنند این است که میتوانند با نیمی از هزینه تولید بازی برای کامپیوتر یک یازی موبایل را طراحی کنند و از آن درآمد کسب کنند. بازیهای موبایل تقریباً از نظر سایز در ابعاد کوچکی طراحی میشوند و نیاز به پیشنیازهای کمتری برای طراحی دارند و در نتیجه قیمت تولید آنها ارزانتر تمام میشود. در زیر به هزینه تمام شده برای تولید بازی های موبایل و آنلاین نگاهی میاندازیم:
بازی های متناسب با نیاز مخاطب
قمار آنلاین مانند بازی های ویدئویی آنلاین ، سهم نسبتاً خوبی در اصلاح و تنظیم هزینهها داشته است و شاهد شکستها و دستاوردهای بدی که باعث ضرر صدها میلیون دلاری سازندگان بازیها و بازیکنان میشود، نبوده است. در حالیکه این بازیها در بسیاری از نقاط دنیا سودآور بودهاند، قمار آنلاین( بویژه پوکر آنلاین) در چند سال گذشته در آمریکا، با افول روبهرو شده است. این درحالی است که این بازی در گذشته جزو سودآورترین بازیها به شمار میآمد.
قمار آنلاین در دنیا
در حالی که بسیاری از مناطق رشد قمار اینترنتی را تجربه میکنند ، اما همچنان بسیاری از افراد از این قافله جا ماندهاند. درحالی که تقریباً تمام انواع قمار در چین قانونی است، منطقه ماکائو داستان دیگری دارد. اگرچه که این منطقه جزیی از چین است، اما اقتصاد و سیستم سیاسی خود را دارد، قمار در آن رواج دارد ولی نوع آن از نوع آنلاین نیست. ماکائو اخیراً در درآمد سالانه از لاس وگاس پیشی گرفته است. کارشناسان براین باورند که کمبود قمار آنلاین در این ناحیه باعث میشود که حکومت درآمد بسیار زیادی را از مالیات این بازیها از دست بدهد اما با این حال هیچ برنامهای برای پیشرفت در این زمینه در نظر گرفته نشده است. آلمان و روسیه نیز در این مرحله عقب هستند ، آلمان در سال ۲۰۱۴ به دنبال تنظیم مقررات شرط بندی آنلاین بود و در انتظار دریافت مجوز است. استرالیا که از نظر قمار به ازای هر نفر در جهان پیشرو است ، دارای بازار بازی های آنلاین است که سالانه ۳۰ درصد رشد را تجربه میکند ، با وجود این که رشد کل قمار آنها فقط ۵ درصد در سال است. آفریقا همچنین با اولین وب سایت تنظیم شده خود ، واقع در کنیا ، که در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شده است ، به قمار آنلاین پیوسته است. اروپا هم، در آینده نزدیک به عنوان یک رهبر و جلو رونده در این صنعت ایفای نقش خواهد کرد که با داشتن رشد سالانه زیاد خود در این مسئله توجه قانونگذاران را به خود جلب کرده است تا برای این منطقه محدودیتهایی را وضع کنند.در هر صورت، ترس از وضع محدودیتها در هر منطقهای که صنت قمار روبهرشدی دارد وجود دارد.
موفقیت سایت casino۸۸۸
با توجه به موفقیتهایی که این وبسایت در جذب بازیکنان و ارائه بهترین خدمات داشته است، این هلدینگ به عنوان یک لیدر جهانی در بازیهای آنلاین شناخته شده است. به عنوان یکی از پیشکسوتان تهیه بازیهای آنلاین در اروپا، این هولذینگ در بین بازیکنان و سایر اعضای این صنعت به قابل اعتماد بودن و برآورده کردن نیازهای مشتریان در بازی شهرت دارد. این سایت دارای مجوز فعالیت از کمیته بازیهای نوادا است.
همچنین این هولدینگ در تولید بازیهای موبایل کاملا، پیشرو است و به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرفته در زمینه بازیهای قمار برای موبایل شناخته شده است که در برنامههای خود تمام دستاوردهای کمیته بازیهای موبایل را کاملاً میگنجاند. با توجه به اینکه قمار با موبایل در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰ درصد از کل قمار را تشکیل داده است، این سایت به عنوان یک رهبر در این ژانر از بازیها ایفای نقش کرده است.
چرا موبایل به عنوان آینده بازی های آنلاین در نظر گرفته شده است؟
انواع استدلال های مختلفی را میتوان مطرح کرد که چرا موبایل آینده بازی های آنلاین است ، اما واقعاً می توان در سه کلمه، آن را خلاصه کرد: سهولت در بازی. تهیه کنندگانی که تنها بازیهای کنسولی و یا کامپییوتری تولید میکنند به بازیکنان خود برای نصب این بازیها روی دستگاههای خود نیاز دارند. زمانی را که برای نصب این برنامهها بر روی کامپیوتر میگذرانند در مقایسه با نصب بازیها روی دستگاه موبایل بسیار بیشتر است.
گیمهای موبایل در طول روز چندین بار بازیهای مورد علاقه خود را بازی میکنند، زیرا هضم آنها آسان است و فقط در چند دقیقه میتوان بازی کردن با آنها را یاد گرفت. برای مثال شما نمیتواند در عرض یک ساعت یک بازی کامپیوتری مانند جنگ هواپیماها را یاد بگیرید ولی در بازی های موبایل مانند کندی کراش با آوزش روزانه ۵ تا ۱۰ دقیقه میتوانید در یک ساعت هم یک سرگرمی خوبی را با این بازی تجربه کنید. میتوانید زمانی که برای رسیدن اتوبوس منتظر هستید با موبایل خود بازی کنید. آزادی که در بازی کردن با تلفنهای همراه دارید موضوعی است که بازی با این دستگاه را نسبت به سایر ابزارهای دیگر برتر ساخته است.
یک چیز مسلم است، و آن هم این است که افراد چگونه از دستگاههای خود برای بازی استفاده میکنند. موبایل یک جهش بزرگ به جلو است، نسل بعدی بازیکنان از اینکه چگونه ما این دستگاههای بزرگ را (کامپیوتر) به جای استفاده از موبایل برای بازیها انتخاب کردهایم متعجب میشوند.