این مقاله اسراری از چرخونه رولت را شرح میدهد که چرخشها را قابل پیشبینی میسازند. اگر فکر میکنید چرخشهای رولت غیرقابل پیشبینی هستند، دوباره فکر کنید. چیزی به عنوان چرخش کاملا تصادفی و غیرقابل پیشبینی وجود ندارد. اول با مهمترین قسمتها شروع میکنیم:
اسرار چرخونه رولت که چرخش را قابل پیشبینی میکنند
الماس غالب از سایش و پارگی
الماسهای غالب: توپ به برخی از الماسها بیشتر از بقیه برخورد میکند.
نقطه رهاسازی توپ معمولا یک جا است مگر این که کازینو هر روز چرخونه را بچرخاند. این امر باعث میشود که مسیر توپ قسمتهای خاصی بیشتر سایدده شود. و هر تفاوتی در یک بخش اثر توپ برفی دارد و تفاوتها در طول زمان بیشتر و بیشتر میشوند. حتی اگر کازینو بعد از هر چرخش میز را بچرخاند، ممکن است از سایش نامتقارن جلوگیری کند. این علت آن است که تقریبا هر چرخونهای که ببینید الماسهای غالبی دارد، که الماسهایی هستند که توپ بیشتر از بقیه به آنها برخورد میکند. تاثیر الماس غالب آن قدر واضح است که تقریبا همیشه میدانید توپ کجا قرار میگیرد. و برای پیشبینی شماره برنده، فقط باید شمارههای زیر الماس غالب را بدانید.
طراحی
طراحی یک چرخونه با چرخش تصادفی بسیار سختتر از پیشبینی چرخشها با دقت معقول است. تنها راه ساخت چرخونه 100% تصادفی این است که از چرخونه فیزیکی و واقعی استفاده نشود. حتی وقتی سرعت توپ و روتور کاملا تصادفی باشند باز هم حداقل “اندکی” قابل پیشبینی بودن وجود دارد. و به خاطر داشته باشید برتری کازینو تنها %7/2- است، پس بازیکن تنها کمی دقت نیاز دارد تا بر برتری کازینو غلبه کند و به خود برتری دهد.
نقصهای ساخت
چرخونههای رولت با دقت ساخته میشوند، اما باز هم نقصهای جزئی دارند که باعث میشوند چرخشها تصادفی نباشند. میتوانید دو چرخونه نو داشته باشید و توپ و چرخونه را با سرعت کاملا برابر بچرخانید و نتایج کاملا متفاوت داشته باشید.
کارکنان تنبل یا بد آموزش دیده
اکثر کارکنان کازینو درک مبهمی از چگونگی شکست رولت دارند. اما کازینوهای مجهز و جدید توانایی فهمیدن این که چه زمانی چرخونههای آنها چرخش قابل پیشبینی تولید میکنند را حداقل برای سیستمهای رولت قدیمیتر دارند. اما کازینوها هنوز از روشهای جدید شکست دادن رولت عقب هستند. یک مثال این است که اکثر کازینوها نرمافزاری دارند که چرخشها را تحلیل و هر مایل بودن قابل توجهی را آشکار میکند. اما هفتهها طول میکشد تا داده کافی برای تحلیل داشته باشد. و یک بازیکن چرخونه مورب حرفهای میتواند از روشهایی استفاده کند که مایل بودن را پیش از کازینو تشخیص دهد. این روشها به طور نسبی در صفحه مایل بودن چرخونه رولت ممن شرح داده شدند. اما به طور کلی من روشهای مایل بودن چرخونه را پیشنهاد نمیکنم، زیرا روشهای خیلی بهتر و سریعتری برای شکست دادن رولت وجود دارد.
اجزاء چرخونه رولت
اجزاء اصلی چرخونه رولت با تعریف در زیر نشان داده شدند. باید از آنها آگاه باشید تا توضیحات را بفهمید:
الماسها
اینها منحرف کنندههای فلزی در بخشهای مختلف چرخونه هستند. برخی از کارخانههای چرخونه رولت به آنها مختل کننده میگویند، زیرا مسیر حرکت توپ را مختل میکنند. همچنین اسمهای زیاد دیگری از جمله پینها، میله، منجرف کننده و موانع دارند.
الماسهای چرخونه رولت: ساخته شده برای منحرف کردن توپ
یکی از اسرار مهم چرخونه رولت “الماسهای غالب” است. این وقتی است که توپ به الماسهای خاصی بیشتر از بقیه برخورد میکند. تقریبا هر چرخونهای الماس غالب دارد. معمولترین حالت این است که چرخونه دو الماس غالب عمودی دارد.
کارخانههای چرخونه رولت و کازینوها تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بوجود آمدن الماس غالب میکنند. این به این دلیل است که اگر توپ غالبا در نقاط خاصی بیافتد دیگر رفتار تصادفی نیست و به بازیکنهای حرفهای کمک میکند تقریبا بدانند توپ کجا قرار خواهد گرفت. سپس از آن سو استفاده کنند، بازیکن بیشتر باید جهتگیری میز هنگام فرود آمدن توپ را بداند. و این کار اصلا سخت نیست.
مسیر توپ
این مکانی است که توپ در آن میغلتد. معمولا از جنس چوب روکش شده با اپوکسی خیلی سخت است. اما باز هم در معرض سایش و پارگی و قابل توجهتر از همه ترک کردن است. هرقدر هم که خوب از چرخونه نگهداری شود باز هم در نهایت ترکها بوجود میآیند. اما اگر کازینوها چرخونهها را نچرخانند زودتر رخ میدهند. به این دلیل که اگر توپ همیشه از یک نقطه رها شود اکثر سایشها در همان نقطه شکل میگیرند. اما حتی چرخاندن مکرر میز چرخونه هم از شکل گرفتن الماسهای غالب جلوگیری نمیکند. حتی با یک مسیر توپ عالی باز هم اگر میز کمی مایل باشد الماسهای غالب بوجود میآیند. حتی فقط 1 میلیمتر تفاوت ارتفاع برای شکل گرفتن الماس غالب کافی است، و جلوگیری از این امر برای کارکنان کازینو بسیار مشکل است.
یک مسیر توپ بسیار بادوامتر مسیر توپ ولستون است که در زیر نشان داده شده است. این مسیر ظاهری زبر دارد و در حال رواج در کازینوها است. به جای ترک برداشتن مثل اپوکسی معمولی، این مسیر به سایش تدریجی و یکسان تمایل دارد، که عمر چرخونه را بسیار بیشتر میکند. من چرخونههایی با هر دو نوع مسیر توپ معمولی و ولستون دارم و بنا به تجربه من مسیر توپ ولستون دو برابر بیشتر عمر میکند.
چرخونه Huxley Mk7 با مسیر توپ ولستون
روتور
این قسمت داخلیتر چرخونه است که با حفرهها میچرخد. تقریبا kg 30 وزن دارد و معمولا میتوان آنها را با میزهایی که طراحی یکسان دارند تعویض کرد. کازینوها از این قابلیت خاص برای مشکل ساختن تحلیل مایل بودن چرخونه برای تیمهای حرفهای استفاده میکنند. علت این کار این است که روتور به میزان زیادی مسئول مایل بودن چرخونه رولت است. تنها قسمت متحرک چرخونه است و همانند هر ماشین دیگری، قطعات متحرک با گذشت زمان معیوب میشوند. و هر چیزی که از لحاظ فیزیکی بینقص نیست نتیجه بینقص هم تولید نمیکند. در مورد نتایج چرخش رولت و چرخونههای نامتوازن یا به لحاظ فیزیکی ناقص بیشتر احتمال ایجاد چرخشهای قابل پیشبینی را دارند.
حفرهها
این مکانی است که توپ برای راهاندازی مجدد میآید و حاوی شمارههای برنده است. طراحی حفرهها از لحاظی طراحی از قسمتهایی است که بیشترین تغییر را دارد. حفره رولتهای اولیه بسیار عمیق بود تا توپ قبل از راهاندازی مجدد زیاد بالا نپرد. یکی از مشکلات این گونه این است که چرخشها بسیار قابل پیشبینی هستند. به طور کلی هرچه حفره عمیقتر باشد چرخشها قابل پیشبینیتر میشوند. اما عمق حفره تنها دلیل قابل پیشبینی بودن چرخش نیست. جدا کننده حفرهها که قطعات فلزی بین حفرهها هستند ممکن است گاهی شل شوند. نه تنها این مورد با چشم قابل تشخیص است بلکه اگر یک جدا کننده شل شود میتواند ضربه توپ رولت را به میزان بیشتری نسبت به دیگر حفرهها جذب کند. نتیجه غیر قابل انکار این امر این است که یک قسمت از چرخونه رولت به میزان قابل توجهی با بقیه تفاوت دارد و تمایل چرخونه به یک سمت شکل میگیرد.
به منظور رفع قابل پیشبینی بودن چرخش، برخی طراحیهای مختلفی برای حفره مطرح شدند که شامل موارد زیر میباشند:
انفجار ستاره هاگزلی: حفرههای مثلثی که میتوانند به منحرف کردن در جهت مخالف کمک کنند. به طور کلی این حفره قابل پیشبینی بودن جهش توپ را کاهش میدهد که با نام تفرق شناخته میشود. اگرچه حالت خاصی فراهم میکند که پیشبینی چرخشها را حتی بیشتر میکند. اما این حالت به ندرت رخ میدهد اما آنقدر نادر نیست که عملی نباشد. نتیجه این است که یک بازیکن آگاه میتواند با صبر برتری خود را افزایش دهد.
حفرههای مثلثی انفجار ستاره جان هاگزلی
کم هیجان (پیچیدگی کم): اساسا حفرههایی هستند که جدا کنندههای کوتاهی دارند. چنین جدا کنندههایی اثر کمتری بر توپ دارند پس شکلگیری تمایل چرخونه به واسطه آنها حداقل است. این حفرهها توسط جورج ملاز که مشاور یکی از کارخانههای چرخونه رولت است طراحی شدند.
حفرههای کم هیجان در چرخونه کامق
صدفی: این حفرهها شبیه به کم هیجان هستند اما شکلی مشابه سر قاشق دارند. اثری مشابه با حفرههای کم هیجان دارند.
اکثر چرخونههای امروزی از طراحی کم هیجان استفاده میکنند. روی هم رفته در کل فهمیدم که آنها در واقع دقت پیشبینی را افزایش میدهند. ممکن است وقتی توپ به روتور برخورد میکند مسافت بیشتری طی کند اما معمولا جهش توپ از این نقطه نسبت به حفرههای کمی عمیقتر بیشتر قابل پیشبینی است. اما دیگر متغیرها هم تفاوتی ایجاد میکنند. مثلاالماس غالب و مسیر توپ هنگام افتادن.
کدام حفره تصادفیترین چرخش را بدست میدهد؟ در واقع به توپ، مسیر توپ هنگام افتادن، اوزی غالب و سرعت روتور بستگی دارد. پس شرایت مختلف نتایج متفاوتی دارند. اما روی هم رفته من حفرههای انفجار ستاره را دارای بیشترین میزان تصادفی بودن میدانم.
پایه
این بخش خارجیتر چرخونه است. معمولا جنس آن چوبی و درون آن فلزی است. بسیار محکم هستند و حتی افتادن چرخونه رولت خیلی به آن آسیب نمیزند، حداقل صحت عملکرد چرخونه رولت صدمه نمیبیند. بخش حساستر میز مسیر توپ است، که کوچکترین خراشی میتواند بین الگوهای ضعیف یا قوی روی چرخونه رولت تفاوت ایجاد کند.
ستون
این میلهای است که روتور چرخونه را حمایت میکند. اغلب به آن محور(سگدست، هرزگرد) گفته میشود. اگر کارکنان کازینو از چرخونه به شکل مناسب نگهداری نکنند، ممکن است محور کمی خم شود. این یعنی روتور کمی مورب گردش میکند و قطعا توپ بیشتر روی بخش پایینتر چرخونه قرار خواهد گرفت.
گاهی اوقات چنین اثراتی تنها با ترکیب خاصی از روتور و محور رخ میدهند پس به راحتی توسط کارکنان کازینو قابل تشخیص نیست.
چرخونه اروپایی در مقابل آمریکایی
تا الان میدانید که دو نوع چرخونه رولت وجود دارد و اعداد بین 0 تا 36 سیاه و قرمز دارند. ممکن است این راز چرخونه رولت را ندانید که تمام اعداد با 666 جمع میشوند. به این خاطر است که به آن “چرخونه شیطان” میگویند. روی چرخونه اروپایی یک صفر و روی چرخونه آمریکایی دو صفر وجود دارد. بله برتری خانه (کازینو) در چرخونه آمریکایی به خاطر حفره اضافی بیشتر است. اما برای یک بازیکن حرفهای رولت زیاد فرق ندارد. زیرا آنها اعداد برنده را با دقتی پیشبینی میکنند که برتری اندک خانه در آن نسبتا بیربط است. برای مثال فیلم دموی عمومی روی سایتroulette-computers.com را ببینید که در آن به برتری %120+ دست یافته شده. این رقم بیش از 40 برابر بیشتر از برتری %7/2- کازینو در چرخونه اروپایی است. و 20 برابر بیشتر از برتری کازینو در چرخونه دو صفر آمریکایی است.
تفاوت میان 20 و 40 ممکن است قابل توجه به نظر برسد اما حقیقت این است که برد یک بازیکن کاملا به برتری او بستگی ندارد. بزرگترین عاملی که برد بازیکن را محدود میکند این است که چه میزان میتوانند بدون شناخته شدن ببرند. زیرا اگر شناخته شوند کازینو هرکاری که برای جلوگیری از بردن لازم باشد را انجام میدهد حتی اگر نیاز شود بازیکن را محروم کنند.
چرخونه در مقابل میز شرطبندی
دنباله اعداد هر چرخونه به شرح زیر است (به صورت ساعتگرد):
روی چرخونه اروپایی 37 عدد وجود دارد که شامل 18 عدد مشکی، 18 عدد قرمز و عدد صفر سبز است. چرخونه آمریکایی 38 عدد دارد که شامل 18 قرمز، 18 مشکی، صفر و یک دو صفر اضافی سبز است. علاوه بر ترتیب متفاوت اعداد، تنها تفاوت حفره سبز اضافی در چرخونه آمریکایی است.
رازی بزرگی از چرخونه رولت نیست که میز شرطبندی جایی است که شرط خود را قرار میدهی. اما بسیاری از بازیکنها باید بفهمند که هیچ تاثیری در عدد برنده ندارد. اما تقریبا تمام سیستمهای شرطبندی بر پایه میز هستند.
انواع دنباله اعداد چرخونه
در موارد خیلی نادر دنباله و ترتیب اعداد متفاوت است. در واقع تنها در مورد چرخونههای سفارشی این گونه است و نه چرخونههای معمولی که توسط کارخانههای معروف ساخته شدند. یک استثنا در تصویر زیر نشان داده شده، که حفرههای 0 و 00 کنار هم هستند. یکی از کازینوهایی که از این میز استفاده کرده کازینو Crown در ملبورن استرالیا است. در این مورد کنار حفره 00 اضافه شده، دنباله اعداد چرخونه اروپایی است.
تنها راه شکست رولت پیشبینی عدد برنده با دقت کافی برای غلبه بر برتری کازینو است. مخلص کلام همین است. برد در رولت هیچ ربطی به میز شرطبندی ندارد. من کسی را نمیشناسم که با بازی در رولت با سیستمی تنها بر پایه میز شرطبندی درآمد داشته باشد.
تمایل چرخونه رولت قدیمی در مقابل مدرن
اکثر مردم فکر میکنند تمایل به یک سمت در چرخونههای رولت امروزی وجود ندارد. حقیقت این است که هر چرخونهای تا حدی به یک سمت متمایل است، اگرچه کازینو با دقت نتایج چرخشها را بررسی میکند تا میزان تمایل را تعیین کند. اگر یک چرخونه رولت تمایل زیادی داشته باشد، با چرخونه دیگری جایگزین میشود. اما مشکل کازینوها این است که آنالیز تمایل چرخونه معمولا به حدود 10.000 چرخش نیاز دارد.
اولین بازیکنانی که تمایل را تحلیل میکردند تقریبا همین مقدار چرخش را بررسی میکردند. این روند بسیار زمانبر اما ساده بود زیرا بازیکن تنها نتیجه را با چیزی که معمولا مورد انتظار است مقایسه میکرد. اما به دلیل این که کازینوها چرخونههای خود را برای تشخیص تمایل تحت نظر گرفتند، شرایط برای بازیکنان جدیدی که سعی دارند از همین روش استفاده کنند کاملا متفاوت است.
رویکرد متفاوت بازیکنان تمایلی جدید حاوی تصدیق دیداری است. به عبارت ساده، بازیکن چرخونه رولت را تحت نظر خواهد گرفت تا نشانههایی از نقصهای فیزیکی ببیند. معمولا نقصها را نمیتوان با چشم دید، اما چند راز چرخونهای وجود دارند که این امر را میسر میسازند. این رازها در چند صفحه شرح داده شدند که مایل بودن چرخونه رولت را شرح دادهاند، یا شما میتوانید در دوره آموزشی رایگان من عضو شوید. اما یک مثال این است که میتوانید بازتاب قطعه فلزی روتور را که با پایه چرخونه قطع شده را مشاهده کنید. اگر بخش خاصی از روتور از دیگری پایینتر باشد، در هر چرخش در بازتاب کمی سوسو زدن خواهید دید. این چیزی است که کازینوها چک نمیکنند، زیرا به نظارت دقیق با چشم نیاز دارد. و این میتواند مایل بودن چرخونه رولت را پیش از آن که کازینو فرصت جمعآوری داده مورد نیاز را داشته باشد آشکار کند.
سازندگان گردانه رولت
رایج ترین گردانهها توسط جان هاکسلی و کامگ و آبیاتی ساخته میشوند. جان هاکسلی اولین و قدیمیترین سازنده است.درحال حاضر، سازندگان دیگری مانند آبیاتی وجود دارند. لینک وبسایت سازندگان متفاوت در زیر آمده:
بازیکنان حرفهای باید از هر مدل و ویژگیهای آن مطلع باشند زیرا شکست بعضی طرحها آسانتر است، درحالی که بعضی بسیار مشکلتر هستند. با این حال حتی ممکن است دو گردانه از یک طرح مشابه نیز ویژگیهای کاملا متفاوتی داشته باشند. هر گردانه متمایز است زیرا دارای معایب کوچک اما قابل توجه ساخت میباشد. به علاوه در اثر فرسودگی عادی، تفاوت ها چشمگیرتر میشود.
رایجترین گردانهها در کازینوهای مدرن
در هر کازینوی سراسر دنیا، دو نمونه از رایج ترین طراحیها (تا به امروز)، شامل این دو مدل میشود:
شاید گردانه کازینوی شما دقیقا از همین مدل باشد، به جزاین که رنگش متفاوت است. گاهی گردانهها چوبی و با روکشی از چسب پلاستیکی هستند، یا تقریبا به طور کامل از پلاستیک فشرده (ای بی اس) ساخته شدهاند. مواد مختلف، مقاومت متفاوتی نسبت به فرسودگی دارند، به همین دلیل برخی بیشتر دوام میآورند. چه گردانه در کازینوی آنلاین باشد، چه کازینوی واقعی، چه در کشور دیگری باشد یا در کشور شما، هیچ فرقی نمیکند. اما هیچ دو گردانهای مشابه هم نیستند زیرا همه آنها عیوب کوچک کارخانهای دارند و با استانداردهای متفاوتی از آنها نگهداری میشود. آیا معمولا بین دو گردانه جدید از یک مدل، تفاوت چشمگیری وجود دارد؟ بله، اما بستگی دارد چه چیزی را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال، فرض کنید دو گردانه جدید از مدلی مشابه در اختیار دارید. توپ مجازا در هر دوی این گردانه های جدید از یک مدل، به طور یکسان میغلتد. ولی ممکن است متوجه شوید حتی اگر هر دو گردانه در یک سطح کاملا مشابه قرار بگیرند،ممکن است یکی از آن ها کمی بیشتر الماس غالب داشته باشد. این کاستی های جزئی، به مرور زمان بیشتر به چشم میآید.
ممکن است بازیکن بی تجربه به گردانهای که شکست دادنش راحت است و گردانهای که شکستش دشوار است،به یک چشم نگاه کند و متوجه تفاوت نشود. پس نشانههایی را که در ادامه آمده به خاطر بسپارید تا متوجه تفاوت آنها شوید. اگر تجهیزاتی از تکنولوژی پیش بینی رولت(مانند کامپیوتر رولت) مشاهده کردید، اطمینان حاصل کنید که:
- طراحی مدرن داشته باشد: یکی از موارد بالا بهترین نوع است.
- توپ مرتبا به یک الماس برخورد نکند و بعد بیفتد:الماسهای غالب به شدت رایج و طبیعی هستند. فقط مطمئن شوید که در کازینوهای واقعی، توپ درمورد گردانه مرتب نیفتد. به عنوان مثال، در بیشتر کازینوها، توپ همیشه بدون غلتیدن به یک الماس برخورد نمیکند و به زمین نمیافتد. خوردن به یک الماس،آن هم به صورت متناوب اشکالی ندارد، اما اگر واقع بین باشیم، اغلب باید شاهد موارد غیرقابل پیش بینی از توپ باشیم.
- توپ به آرامی میغلتد: این مورد بسیار مهم است زیرا اگر مسیر توپ کهنه و قدیمی شده باشد،آن وقت احتمالا توپ از مسیر در جای همیشگی فرود نمیآید و با همان خط سیر (زاویه ی) قابل پیشبینی میافتد. این باعث می شود که غلتیدن توپ بیشتر قابل پیش بینی باشد.
حرف من این نیست که گردانه بسیاری از کازینوها را نمیتوان شکست داد. فقط این که اگر میخواهید تکنولوژی پیش بینی رولت را آزمایش کنید، آن را روی گردانهای که میتوانید به راحتی شکست دهید امتحان نکنید. گردانهای که من معمولا در تستها از آن استفاده میکنم هاکسلی MK7 است که مسیر توپ آن در شرایط بسیاری خوبی قرار دارد. این گردانه با دقت بیشتری نگهداری شده به همین دلیل شکست دادن آن به طرز قابل توجهی نسبت به میانگین گردانههای کازینو سختتر است. با مقایسه ی عوامل بالا درمورد گردانههای کازینوی خود، متوجه این موضوع میشوید.
گردانههای رولت اتوماتیک
هرچه بازیکنان بیشتر شرطبندی کنند، کازینوها درآمد بیشتری به دست میآورند. دلالهای انسانی معمولا در پرداخت به بازیکنان و تنظیم ژتونها کند هستند، به همین دلیل گردانههای اتوماتیک رولت ساخته شد. این گردانهها واقعی است، اما توپ و گردانه به صورت اتوماتیک و توسط مکانیسم خودکاری میگردد. هر بازیکن توسط صفحه لمسی مخصوص به خود، شرطبندی میکند.
شکست نسخههای اولیه گردانههای اتوماتیک بسیار آسان بود. اما تکنولوژیهای اخیر، گردشها را تصادفی تر ساخته تا فریب و شکست گردانه سختتر شود. برای مثال،گردانه کامگ از همه بدنامتر است. بازیکنان اجازه دارند مدتی بعد از رها شدن توپ، شرط ببندند. اما بعد از این که دیگر شرطی بسته نشود،گردانه به صورت تصادفی سرعت را تغییر میدهد. این کار به ویژه برای این است تا بردن کامپیوتر رولت و بازیکنان پرتابههای بصری سختتر شود.
گردانه اتوماتیک کامگ
آیا شکست دادن این گردانه امکانپذیر است؟ بستگی دارد گردانه چطور تشکیل شده باشد. گاهی تقریبا هیچ فرقی نمیکند و گاهی امکان برد اصلا میسر نیست. اما در بیشتر موارد، لبه ی بازیکن تقریبا نصف میشود. بنابراین اگر بازیکنی به طور طبیعی 40% لبه داشته باشد، بردار تصادفی این گردانه این مقدار را به 20% میرساند. کاهش چشمگیری است، ولی با این حال 20% هنوز هم مقدار بالایی میباشد.
درک میز رولت
حقیقتی بنیادین درمورد رولت این است که عدد برنده توسط گردانه و توپ مشخص میشود.بنابراین با این که اکثر سیستمها براساس طرحبندی میز شرط هستند، برنده شدن ربطی به میز شرطبندی ندارد. یک مثال ساده این است که اگر نشان برد روی شماره 1 باشد و شما روی عدد 2 شرط ببندید، ممکن است فکر کنید که خیلی به برد نزدیک بودید. اما درواقع عدد 1 و 2 روی گردانه روبه روی هم قرار دارند.
میز شرطبندی، نمایش عامدا پراکنده گردانه است و هدف از آن این است که بازیکن فراموش کند چه چیزی واقعا اهمیت دارد، که درواقع همان گردانه است. بیشتر درمورد انواع میزهای شرطبندی رولت ببینید.
بیشتر سیستمهای رولت براساس میز هستند که به هیچ وجه تاثیری روی عدد برنده ندارد.
هنوز برایم عجیب است که چطور بعضی بازیکنان از گردانه به عنوان “میز رولت” یاد میکنند. همین طور میبینم چقدر میزان جستجوها در وبسایت من با عنوان “چگونه میز رولت را شکست دهیم؟”، بالاست. هیچ ربطی به رولت برنده ندارد، پس میز را فراموش کنید. هرگز سیستمی وجود نداشته که بتواند میز را شکست دهد. هیچ تاثیری به روی عدد برنده ندارد. روشهای مناسب سودبردن باید قابلیت پیش بینی گردشهای گردانه را هدف قرار دهد.
رازهای گردانه رولت: نتیجهگیری
اگر فکر میکنید که گردشهای گردانههای رولت کاملا تصادفی است، تنها کافی است بررسی کنید که توپ چندبار به یک الماس خاص برخورد میکند. واقعیت این است که ساخت گردانه رولت با گردشهای غیر قابل پیش بینی، غیرممکن است.
در بهترین حالت، ممکن است یک گردانه آن قدر گردشهای تصادفی بیشتری داشته باشد که به نظر بازیکنان حرفهای، بازی با آن ارزشی نداشته باشد. کم تر از 1% گردانههای امروزی، چنین گردشهای تصادفی دارند. طبق تجربه من، تقریبا تمام طراحیهای گردانه، حداقل در شرایط متوسط کازینوها، به یک طریقی قابل شکست دادن هستند. اما بعضی گردانهها در وضعیتی هستند که بازی را غیرممکن میسازند. برای مثال: گردانهای که آن قدر به ندرت در کازینوی شلوغ میگردد که شما نمیتوانید در زمانی معقول، به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید.
حتی با ظهور تکنولوژی و طراحیهای گردانه جدید، به انتظار من، رولت هنوز هم برای مدتی قابل شکست است. گردانههای 10 سال قبل یا بیشتر، بسیار شبیه به گردانههای امروز هستند. کازینوها توسط بازیکنان حرفهای رولت مرعوب نمیشوند زیرا اصولا به روی نظارت کازینو برای تشخیص بازیکنان حرفهای قبل از این که چندین بار برنده شوند، تکیه میکنند. به همین دلیل کلید برنده شدن در بازی رولت نه خود سیستم، بلکه جلوگیری از لو رفتن است.
با این وجود، شکست رولت رو به دشوار شدن میرود. هیچ چیز برای همیشه باقی نمیماند، و من انتظار دارم بعد از حدود 15 سال، ممکن است فرصت برای بازیکنان حرفهای رولت برای کسب درآمد بسیار محدود باشد. این به این معنی نیست که برد غیرممکن میشود، ولی بسیار از شرایط امروزی سختتر خواهد شد.