بازی کرپس میتواند برای بازیکنان جدید بسیار گیج کننده باشد، زیرا دورهای شرطبندی بسیار پیچیده و متفاوت هستند.
این وضعیت باعث شده است که قماربازان به بازی کرپس به عنوان یک بازی بسیار پیچیده نگاه کنند. اما در واقع از هر دیدگاهی که بررسی کنیم، این بازییکی از آسانترین بازیهای کازینو میباشد.
هر بازیکن مبتدی میتواند استراتژیهای خوب و صحیح بازی کرپس یاد گرفته و حرفهای بازی کند. اگرچه، به طرز شگفت انگیزی، تعداد زیادی از بازیکنان از روشهای اشتباه استفاده کرده و پول خودشان را از دست میدهند.
استراتژی بد در بازی کرپس میتواند خیلی سریعتر از بقیه بازیها، جیب قماربازان را خالی کند. این امر به دلیل شرطبندی های پیچیده و شرایط خاص بازی میباشد.
با در نظر گرفتن همه این نتایج، این سوال مطرح میشود که چرا بازیکنان از استراتژی درست استفاده نمیکنند؟
پاسخ این سوال با نگاه کردن به دلایل تصمیمگیریهای نادرست هنگام بازی مشخص میشود. اما قبل از آن، بیایید راجع به استراتژی خوب صحبت کنیم.
بهترین استراتژی بازی کرپس چیست؟
استراتژی بازی کرپس مثل بلک جک ، که باید به طور دائم شرایط را آنالیز کرده تا بهترین تصمیم را بگیرید نیست. مثل پوکر، که باید به کارتهای خود و رفتار رقبا توجه کنید، هم نیست.
در عوض، craps کلا درباره بهترین شرطبندی موجود میباشد. به همین دلیل، این بازی بسیار از بازیهای پیچیده دیگر آسان تر میباشد.
بیایید نگاهی دقیق تر به اجزای کلیدی استراتژی عالیcraps داشته باشیم، تا بتوانید برتری میزبان یا سود خانگی کازینو را کاهش داده و شانس بردنتان را افزایش دهید.
بازی با شرطبندی هایpass line و dont pass line آغاز میشود.
میز بازیcraps شامل چندین و چند شرطبندی موجود برای شما میباشد. بنابراین، کاهش دادن احتمالات به بهترین شرطهای موجود، باید اولین کار شما باشد.
بهترین شرط در بازیcraps شامل pass line و dont pass line میباشد. این نوع شرطها از نوع “come out” هستند، که اولین حرکت دور جدید میباشد.
میتوانید قوانین شرطبندی هایpass line را در زیر ببینید.
- پرداخت 1:1
- شانس حقیقی 251:244
- اگر در come out، اعداد 7 یا 11 بیاید، برنده میشوید.
- اگر در come out، اعداد 2، 3 یا 12 بیاید، بازنده میشوید.
- اگر 4، 5، 6، 8، 9 یا 10 بیاید، امتیاز حساب میشود.
- امتیاز باید قبل از 7 بیاید تا برنده شوید.
- اگر قبل از امتیاز، 7 بیاید، بازنده میشوید.
و در ادامه به قوانین شرطبندیهایdont pass line اشاره میکنیم.
- پرداخت 1:1
- شانس حقیقی 976: 949
- اگر در come out، اعداد 2 یا 3 بیاید، برنده میشوید.
- اگر در come out، اعداد 7 یا 11 بیاید، بازنده میشوید.
- اگر 12 بیاید، نه برنده شدید و نه بازنده.
- اگر 4، 5، 6، 8، 9 یا 10 بیاید، امتیاز ثبت میشود.
- 7 باید قبل از امتیاز بیاید تا برنده شوید.
- اگر امتیاز قبل از 7 بیاید، بازنده میشوید.
بهتر است از همین استراتژیهایpass line و dont pass line پیروی کنید زیرا ریسک کمتری دارند. Dont pass line اندکی بهتر از pass line میباشد. اما همچنان برخی از بازیکنانpass line را ترجیح میدهند، زیرا بر روی بردن تاس انداز شرط میبندید.
در مقابل، dont pass line معادل شرطبندی بر علیه تاس انداز میباشد. بسیاری از بازیکنان به این شرط، “نیمه تاریک” میگویند.
البته هیچ کدام از این موارد هنگام آنلاین بازی کردن، هیچ اهمیتی ندارد. بنابراین، با شرطبندی رویdont pass line میتوانید کمی بیشتر سود کنید.
دو نوع شرط دیگر در craps شامل come و dont come می باشد. این دو شرط عملا مشابه pass line و dont pass line میباشند.
قوانینCome و dont come نیز نسبتا مشابه دو مورد بالا میباشد. اما تفاوت کلیدی این است که باید تا ثبت امتیاز صبر کرده، و بعد تصمیم بگیرید.
افزودن شرطهای احتمالات (Odds bets)به معادله
یکی از نکتههای خوب بازیcraps این است که می تانید روی احتمالات شرط بندید. این امر بدین معناست که این شرطها هیچ برتری برای میزبان ندارند.
هیچ شرطبندی دیگری در کازینوها وجود ندارد که هیچ برتری برای میزبان نداشته باشد. بنابراین، تماشای اینکه بسیاری از بازیکنان فرصت شرطبندی بر روی احتمالات را از دست میدهند، دردناک است.
خوشبختانه، انجام این شرطبندی اصلا سخت نیست. علاوه بر این، میتوانید با شرطبندی بر روی احتمالات بزرگ تر، برتری میزبان را کاهش دهید.
فرایند این نوع شرطبندیها با pass line و dont pass line آغاز میشود. گام بعدی صبر کردن تا بدست آمدن امتیاز است.
به مسئول بازی بگویید که میخواهید شرطبندی احتمالات بکنید و ژتونهای خود را پشت pass lineیاdont pass line بگذارید. در ادامه به نحوه پرداخت برای هر امتیاز مربوط به احتمالات میپردازیم. اول، pass line:
- پرداخت 2:1 برای امتیاز 4 و 10
- پرداخت 3:2 برای امتیاز 5 و 9
- پرداخت 6:5 برای امتیاز 6 و 8
و اکنون، dont pass line:
- پرداخت 1:2 برای امتیاز 4 و 10
- پرداخت 2:3 برای امتیاز 5 و 9
- پرداخت 5:6 برای امتیاز 6 و 8
بهترین چیز در مورد این شرطها این است که شما میتوانید شانس بیشتری برای کاهش برتری خانه داشته باشید.جدول زیر نشان می دهد که میزان برتری خانه، با افزایش شانسها، کاهش مییابد.
Odds Pass Line/Come Don’t Pass Line/Don’t Come 0x 1.41% house edge 1.36% house edge 1x 0.848% 0.682% 2x 0.606% 0.455% Full Double Odds 0.572% 0.431% 3x 0.471% 0.341% 3x-4x-5x 0.374% 0.273% 5x 0.326% 0.227% 10x 0.184% 0.124% 20x 0.099% 0.065% 100x 0.021% 0.014% بدیهی است، به بزرگترین شانسهایی که میتوانید بکار ببرید، بازپرداخت بیشتری تعلق میگیرد. با این حال، مشکل اصلی این است که اکثر کازینوها شانس بسیار بالایی ارائه نمیدهند.
تنها کازینو در جهان با شانس 100 برابر کرمول در لاسوگاس است. ایستگاه اصلی خیابان در وگاسیکی از مکانهای دیگر است که شانس تا حدود 20 برابر به شما میدهد.
اکثریت کازینوهای مبتنی بر زمین و آنلاین، در بهترین حالت، شانس سه برابر تا شانزده برابر ارائه میدهند. اما حتی در این موارد، هنوز هم برتری خانه را کاهش میدهید.
از شرطهای پر مخاطره اجتناب کنید
سختترین چیز برای مبتدیانcraps اجتناب از شرطهای وحشتناک سر میز است.گفتنش راحت تر از انجام دادنش است با توجه به اینکه اکثر شرطبندی هایCraps ضعیف تر از سایر انتخابهای بازی هایکازینو هستند.
میانگین شرطها، بیشتر از 4% برتری خانه دارند. دیگر بازیهای غیر مهارتی کازینوها مانند باکارات (1.06% برتری خانه) و رولت اروپایی (2.70%) به شما شانس قویتری برای برنده شدن میدهند.
استثنائات این قانون عبارتند از: شرطهایCraps مانند Place 6 (1.52% برتری خانه)، Place 8 (1.52%)،Lay 4 (2.44%)، و Lay 10 (2.44%).
در زیر، شما میتوانید لیست کامل شرطهایCraps همراه با برتری خانه آنها را ببینید. متوجه خواهید شد که از بیشتر این شرطها باید اجتناب شود.
- Don’t Pass Line/Don’t Come = 1.36%
- Pass Line/Come = 1.41%
- Place 6/Place 8 = 1.52%
- Lay 4/Lay 10 = 2.44%
- Lay 5/Lay 9 = 3.23%
- Place 5/Place 9 = 4.0%
- Lay 6/Lay 8 = 4.0%
- Buy 4/Buy 10 = 4.76%
- Buy 5/Buy 9 = 4.76%
- Buy 6/Buy 8 = 4.76%
- Field = 5.56%
- Place 4/Place 10 = 6.67%
- Hard 6/Hard 8 = 9.09%
- Big 6/Big 8 = 9.09%
- Yo (11) = 11.11%
- 3 = 11.11%
- 2 or 12 (Hi-Lo) = 11.11%
- Craps (2, 3, or 12) = 11.11%
- Hard 4/Hard 10 = 11.11%
- Horn = 12.5%
- Whirl = 13.33%
- 2 = 13.89%
- 12 = 13.89%
- Any 7 = 16.67%
دلایل مختلف اشتباهات در بازی کرپس
شما میتوانید ببینید که استراتژیcrapsیک موضوع ساده است. همه کاری که شما باید انجام دهید این است که یکpass lineیاdon’t pass line بگذارید و با شایستگی آن را برگردانید.
با این وجود، بسیاری از بازیکنان به دلایلی برای استفاده از یک استراتژی درست تقلا میکنند. مباحث زیر سناریوهای معمولی را ارائه میدهند که باعث میشود قماربازان بازی را به سمت بازی بی اندازند.
بازیکنان استراتژی درست را یاد نگرفتهاند
منابع استراتژی قمار اغلب کتابها و مجلات کاغذی هستند. شما برای یادگیری استراتژییها باید از یک کتاب فروشی بازدید کنیدیا مشترک مجلات قمار شوید.
خوشبختانه، اینترنت باعث میشود نکات یادگیریCraps بسیار ساده تر شود. همه کاری که باید انجام دهید این است که گوشی هوشمند خود را برداشته و در گوگلیک عبارت ساده مانند “best craps strategy” را جستوجو کنید.
متأسفانه برخی از قماربازان همچنان بدون یاد گرفتن چیزی درباره بازی، سر میز مینشینند. این یک اشتباه بزرگ است زمانی که برخی از شرطبندی هایCraps دارای برتری بالای خانه هستند.
اگر شما وقتی برای یادگیری استراتژی بازی را صرف نکردهاید، من به شدت پیشنهاد میکنم که این کار را انجام دهید. در واقع، شما باید نکات کافی از این پست را انتخاب کنید تا یک بازیکن قوی شوید.
قماربازان سرمیزcraps خسته میشوند
میزهای craps از شلوغ ترین میزها در کازینوها هستند. شما عموما بازیکنان متعددی را میبینید که بعد از یک برد بزرگ با یک دیگر خوشحالی میکنند.
با این حال، این سناریو بیشتر مربوط به نحوه شرطبندی بازیکنان در مقابل ماهیت بازی است.
قبلا ذکر کردم که بسیاری از مردم شرط pass line را دوست دارند چرا که آنها برای برنده شدن تیرانداز(بازیکن) ساخته شدهاند. منطقی است که بازیکنان با یکدیگر شادی میکنند وقتی که همه ی آنها یک شرط را بردهاند.
در واقع، craps آن چنان هیجان انگیز نیست که جو باعث میشود بازی چنین ظاهری داشته باشد. یک شرط چند دورهای مانند comeیاdon’t come ممکن است پیش از تصمیم گیری، نیاز به 5-7 حرکت داشته باشد.
صبر کردن برای شرطهای چند دورهای تا بگذرند باعث خسته شدن بعضی از بازیکنان میشود. این زمانی است که آنها شروع به ساختن شرطهای بیشتری میکنند تا عمل اضافی انجام دهند.
انتخاب place 6، place 8، lay 4 یا lay 10 به عنوان شرطهای اضافی زیاد بد نیست. به حر حال این انتخابها برتری خانه معقولی دارند.
اما بعضی از بازیکنان اشتباه میکنند که قرارداد خریدیاHardways را به معادله اضافه میکنند که واقعا شانس برنده شدن را کاهش میدهد.
اگر شما بی حوصله و به دنبال شرط اضافی هستید، به شرطهایی که برتری های خانه ی نجومی ندارند تکیه کنید.
سیستمها در کرپس محبوب هستند
سیستمهایCraps شامل مجموعهای از شرطهایی هستند که برای شکستن برتریهای خانه طراحی شدهاند. در بسیاری از موارد، این استراتژیها شامل بررسی بسیاری از نتایج ممکن تاس میباشد.شما میتوانید این را با نگاه کردن به سیستم صلیب آهن مشاهده کنید.
بازی صلیب آهنین همه اعداد به جز 7 را پوشش میدهد. بنابراین با توجه به این واقعیت که شما 80% مواقع برنده میشوید استراتژی خوبی به نظر میرسد.اما زمانی که عدد 7 بیاید هر چهار شرط را میبازید. همچنین اگر عددی به جز 5، 6 و یا 8 بیاید شرط رتبه سوم را میبازید.با در نظر گرفتن همه موارد، صلیب آهنین یک وضعیت 3.78% برای وضعیت برتری نشان میدهد. بهتر است به دنبال شرطبندیهای پایهای باشید و از احتمالات بهره بگیرید.مشکل اصلی سیستمهای شرطبندی کراپس این است که بر مزیت وضعیت برتری غلبه نمیکند و نسبت به استراتژی پایهای مزیت بیشتری نیز ندارند. در واقع شما خود را از طریق قرار دادن شرطهای متعدد با این استراتژیها در معرض ریسک بیشتری قرار میدهید.بازیکنان فکر میکنند که روی تاس کنترل دارند.
- دلیلی که بازیکنان پیشنهاد شرطبندی انجام میدهند این است که به توانایی خود در مدیریت نتایج باور دارند. از این گذشته فکر میکنند که پرتاب صحیح تاس (بدون توجه به احتمالات) به پیروزی منجر میشود.حقیقت این است که قوانین کازینو هرگونه توانمندی برتری که از طریق پرتاب تاس به دست بیاید را نفی میکند. متصدیهای میزهای کراپس از شما میخواهند که در پرتاب تاس، تاس به دیواره میز برخورد کند.
الزاماً نیاز نیست که هر مرتبه به دیواره ضربه بزنید. اما نکته اصلی این است که پرتاب تاس را در هوا و در فاصله کافی از میز انجام دهید.
بعضی از مدرسین شرطبندی از طریق تبلیغ کنترل پرتاب تاس درآمد هنگفتی کسب کرده اند که ادعا میکنند به شما این امکان را میدهد تا با درجه ای از سازگاری پرتاب تاس را کنترل کنید.
قبلا در باره این صحبت کردیم که شرط شماره 8، 1.52% برای وضعیت برتری دارد. یک بازیکن معمولی احتمال 5 پیروزی عدد 8 در مقابل 6 مرتبه شکست عدد 7 به ازای هر 36 بار پرتاب تاس را خواهد داشت.
در مقابل اگر بتوانید 5.5 دفعه عدد 8 را به ازای 36 پرتاب تاس پرتاب کنید مزیت برتری 3.37% خواهید داشت. این سناریو کنترل تاس را به یک روش منطقی برای کسب برتری تبدیل میکند.
اما شانس اینکه کسی بتواند پرتاب تاس را کنترل کند (حتی به احتمال نیم تاس صحیح در 36 پرتاب تاس) به طور اساسی غیرممکن است.
تاکنون هیچ مستندی مبنی بر تأئید کنترل در پرتاب ارائه نشده است. از این گذشته کازینوها به این مزیت-تکنیک بازیکن باور ندارند چراکه به مدعیان کنترل پرتاب تاس اجازه می دهند آزادانه به بازی کردن ادامه دهند.
ملاحظات مالی بازی کراپس شرایط را دشوارتر میکند.
پیش تر توضیح دادم که شرطبندیهای با بیشتری احتمال موجود چگونه احتمال پیروزی را کاهش داده است. روی دیگر سکه این است که شما مجبورید پول بیشتری شرطبندی کنید.
اگرچه این احتمال، احتمال پیروزی نیست اما شما همچنان ریسک را در نظر میگیرید. و شما به پول بیشتری برای شرطهای بزرگتر نیاز دارید.
به عنوان مثال:
- شما به مقدار 5 دلار شرطبندی میکنید
- شما احتمال 10 برابر شدن را دارید
- لازم 50 دلار دیگر شرطبندی کنید (مجموعاً 55 دلار)
میتوانید ببینید این شرط بندی ها تا چه اندازه بزرگتر میشود. بعضی بازیکن ها پشتوانه لازم برای ریسک شرطهای بیشتر را ندارند.
بنابراین منطقی خواهد بود که بعضی قماربازان یا در شرطهای کوچک شرکت میکنند و یا اصلا شرکت نمیکنند. اما من پیشنهاد میکنم پشتوانه لازم برای شرکت در حداقل شرطهای 2 برابری را داشته باشید تا از مزیتهای غایب استفاده کنید.
آیا به دنبال جوایز بودن یک مشکل است؟
مدیریت پشتوانه مالی در کراپس مانند هر بازی دیگری در کازینو مهم است. و بسیاری از بازیکنان ایده مبهمی از اینکه شیوه لذت از بازی کراپس دارند بدون اینکه زیاده روی کنند.
اما بازیکنان دیگری وجود دارد که بیش از ابزارهای موجودشان بازی میکنند. و یک دلیل این است که در کسب جوایز بازی کراپس گرفتار میشوند.
کازینو ها معمولاً به بازیکنان جوایزی مثل نوشیدنی، وعده های غذایی رایگان، بلیط نمایشها و اقامت در هتل میدهند. مسئولین میزها به بازیکنانی که شرطهای با ریسک بالا انجام میدهند جوایز بیشتری ارائه میکنند.
اگرچه نکته اصلی در فهمیدن ماجرا این است که این جوایز هیچگاه با باختهای تئوریک متوازن نمیشود. بیشتر کازینوها صرفا در نرخ 0.1%جایزه میدهند که حتی به وضعیت پیروزی بهترین شرطبندیها نزدیک نمیشود.
دنبال جوایز بودن به باختهای تئوریک با ارزش 10 تا 100 برابر بیشتر از ارزش بعضی بازیها منجر میشود. بنابراین، هیچگاه نباید برای کسب جوایز اضافی، بازی توسعه داد و یا شرط بندی بدی انجام داد.
استراتژی کراپس به سختی استراتژی برای بازیهای مهارت محور مثل بلک جک، پوکر و یا شرطبندیهای ورزی نیست. بنابراین یک بازی عالی برای بازیکنانی است که به دنبال لذت بردن از یک وضعیت پیروزی پائین بدون فکر زیاد هستند.
جدای از این واقعیت، بعضی از قماربازان با ظاهری بدون استراتژی بر سر میزهای کراپس حاضر میشوند. و دچار اشتباهاتی چون تمایل به کسب جوایز، تکیه به سیستم ها، انجام شرطهای با ریسک بالا، و حتی شکست در دنبال کردن نکات بازی کراپس میشوند.
کازینو به هیچ کسی نیاز ندارد تا قبل از حضور سر میز بازی استراتژی یاد بگیرد. در حقیق کازینو ها به دلیل افزایش شانس شان به بازیکنان ناآگاه علاقه دارند.
اما من پیشنهاد میکنم زمان بیشتری بر روی یادگیری استراتژی کراپس بگذارید تا بتوانید به بهترین شکل بازی کنید.
با در نظر گرفتن شانس شرطبندی این بازی یک موقعیت باورنکردنی را ارائه می کند. بنابراین بهتر است از این برتری برخوردار باشید که چگونه این شانس را در کنار سایر استراتژیها به کار برید.