رولت از کلمه فرانسوی به معنای چرخ کوچک گرفته شده اما به طور متوسط سیستم شرط بندی بازی رولت بر پایه بازی دور میز است. رولت به دلیل ساده و هیجانی بودن بازی معروفی در کازینو است.قواعد بیشتری برای بازی رولت نسبت به سایر بازیها وجود دارد که البته بیشتر این استراتژیها برای برد در این بازی با شکست مواجه میشوند
تاریخچه رولت
رولت توسط مردی که در جستجوی راهی برای استفاده از انرژی آزاد بود اختراع شد. بعد از آن ظاهر اولیه و ابتدایی چرخ تغییر پیدا کرد و به شکل چرخهای امروزی درآمد. از سال ۱۷۹۶تا کنون ماهیت اصلی رولت تغییری نکرده است اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و طراحی این بازی مدرن تر شد تا چرخش چرخ آن کمتر قابل پیش بینی باشد. به عنوان یک توضیح اولیه از بازی رولت میتوان گفت که این بازی در نهایت جیب کازینو را پر میکند وقتی که توپ روی چرخ فرود میآید کازینو میبرد!ورژنهای اولیه رولت فقط دارای خانههای مشکی و قرمز بود ولی بعدها خانههای سبز که شامل صفر میشد به منظور جلوگیری از گیج شدن بازیکنان به چرخ اضافه شد.در اواسط دهه ۱۸۰۰ یک کازینو آلمانی شکلی از رولت را که رولت آلمانی نام داشت و دارای یک صفر بود معرفی کرد که قصد او در واقع رقابت با سایر کازینوها بود. نسخه های متعددی از چرخهای رولت وجود دارد که هم تعداد کمتر و هم بیشتر از اعداد را دارا هستند. رایجترین چرخهای امروزی دارای ۰۰ هستند که رولت آمریکایی نام دارد و دیگری رولت اروپایی که یک ۰ دارد. در نهایت رولت راهش را به آمریکا باز کرد اما بعد از مدتی غیر قانونی اعلام شد همین مسئله باعث تقلب در بازی به وسیله بازیکنان و کازینوها میشد این وضعیت دوام چندانی نیاورد زیرا بعد از مدتی اجازه بازی رولت صادر شد.
قوانین و پایههای بازی رولت
رولت دارای گزینههای مختلف شرطبندی است که برای درک و یادگیری آسان است. دو شرط اصلی در این بازی شرط خارجی و داخلی ست. شرط خرجی شامل دستههای بیشتری از اعداد است و شرطهای داخلی شامل دستههای کوچکتر اعداد تا شرطهای مفرد است.هر میز رولتی شرط ماکزیمم و مینیمم خود را دارد.شرط مینیمم برای این است که به کازینو اطمینان خاطر دهد که دور میز حتما با نفرات بازنده اشغال میشود و شرط ماکزیمم برای جلوگیری از باخت مبالغ بزرگ کازینو در مقابل شرکت کنندگان خوش شانس و پولدار است.بر خلاف باور عموم یک میز رولت بدون محدودیت در شرطبندی به بازیکن این اطمینان را نمیدهد که در صورت ادامه بازی بعد از باخت با افزایش میزان شرط حتما برنده شود. این عدم اطمینان به این دلیل است که بازیکن حساب بانکی نا محدودی ندارد و در آخر میبازند مگر اینکه استراتژی آنها در بازی به گونهای باشد که از منفعت کازینو جلوگیری کند. قبل از شروع بازی مسئول چرخ به بازیکنان اعلام میکند که شرطهای خود را تعییین کنند سپس بازیکنان ژتونهای خود را روی میز قرار میدهند بعد از آن مسئول چرخش چرخ شروع به چرخاندن آن میکند و توپ را در خلاف جهت چرخش محور چرخ به حرکت در میآورد. معمولا بازیکنان در این زمان شرط بندی میکنند و تا موقع اعلام شخص مسئول به اتمام زمان شرط بندی فرصت دارند تا شرطهای خود را تعیین کنند محدوده زمانی تعیین شرط از زمان به حرکت درآوردن توپ در جهت مخالف حرکت چرخ تا ۴ یا ۵ خانه مانده به توقف توپ روی یکی از خانههای چرخ است. بعد از توقف توپ روی یکی از خانههای چرخ مسئول چرخ آن خانه را به عنوان عدد برنده نشانه گذاری میکند و سپس شرطهای بازنده را با دست و یا چنگک کنار میزند و پرداختی افراد برنده را انجام میدهد. این پرداختی میتواند شامل ژتون کازینو باشد که در کنار هر شرط انفرادی بازیکن قرار داده میشود. اعدادی که توپ روی آنها فرود آمده است به عنوان اعداد برنده روی یک تابلو الکترونیکی marquee نمایش داده میشوند نام دارند
رولت در کالیفرنیا
در کالیفرنیای آمریکا قمار بر سر چرخش چرخ رولت ممنوع است بنابراین این ایالت از نوع دیگری از رولت استفاده میکند. طبق قوانین کازینو باید از کارت برای تعیین اعداد برنده استفاده کند. مسئول چرخ رولت آن را میچرخاند و یک نشانگر کوچک اعدادی که برنده میشوند را نمایش میدهد. در برخی مناطق دیگر هم در بازی رولت به نوع دیگری از کارت استفاده میشود ولی در هر صورت این شکل از رولت که در آن از کارت استفاده میشود بسیار متفاوت با رولتهایی ست که در سایر نقاط پیدا میکنید
ساختار چرخ رولت اروپایی و آمریکایی
۲ نوع معروف چرخ رولت ، چرخ آمریکایی با ۰۰ و چرخ اروپایی با ۰ است. تفاوت بزرگ این ۲ رولت در توالی اعداد است همچنین در چرخ رولت آمریکایی یک خانه اضافه تر که شامل خانه ۰۰ است وجود دارد.
چرخ رولت با ۱ صفر:
۰,۳۲,۱۵,۱۹,۴,۲۱,۲,۲۵,۱۷,۳۴,۶,۲۷,۱۳,۳۶,۱۱,۳۰,۸,۲۳,۱۰,۵,۲۴,۱۶,۳۳,۱,۲۰,۱۴,۳۱,۹,۲۲,۱۸,۲۹,۷,۲۸,۱۲,۳۵,۳,۲۶
چرخ رولت با ۲ صفر:
۰,۲۸,۹,۲۶,۳۰,۱۱,۷,۲۰,۳۲,۱۷,۵,۲۲,۳۴,۱۵,۳,۲۴,۳۶,۱۳,۱,۰۰,۲۷,۱۰,۲۵,۲۹,۱۲,۸,۱۹,۳۱,۱۸,۶,۲۱,۳۳,۱۶,۴,۲۳,۳۵,۱۴,۲
تفاوت دیگری بین این دو چرخ وجد ندارد.سازندگان چرخ که این دو نوع را ساختهاند قسمت بیرونی چرخ را (کاسه چرخ) چه برای نوع آمریکایی و چه اروپایی یک شکل ساختند
میز رولت و انواع شرطها
میز رولت با نمد سبز رنگی پوشانده شده است. با وجود یک خانه اضافه برای ۰۰طرح میز معمولا برای هر دو نوع رولت یکسان است
-شرطهای داخلی
( split bet)شرط قیچی:شرط روی دو عدد پشت هم مثل ۱ و ۲
شرط مستقیم:شرط برروی یک عدد مفرد
شرط گوشه یا مربع:شرط روی اعداد مستقل که جزو مربع میز شرط است برای مثال ۱.۲.۳.۴
شرط ۶ خط:شرطی مفرد که دو راه را پوشش میدهد
شرط ۳گانه:شرطی که خانه صفر سبز و دو خانه دیگر مانند ۱.۲ ویا ۳ را پوشش میدهد.
– شرطهای خارجی:
۱۸- ۱:تمام اعداد بین ۱۸و۱
۳۶- ۱۹:تمام اعداد بین ۳۶و ۱۹
قرمز:تمام اعداد قرمز
سیاه:تمام اعداد سیاه
شرطهای زوج:تمام اعداد زوج
شرطهای فرد:تمام اعداد فرد
شرط دوجین:گروههای ۱۲ عددی :۱-۱۲ ، ۱۳ –۲۴و ۲۵-۳۶
شرطهای ستونی:شبیه شرطهای جینی ست ولی به صورت عمودی
شرطهایی که اعلام میشوند:این نوع شرطها باعث ایجاد سردرگمی در بین بازیکنان میشود، زیرا تعاریف این اصطلاحات بین حوزههای قضایی متفاوت است. اغلب این نوع شرطها شامل انتقال دستهای شامل پنج ژتون شرطبندی به فروشنده میباشد و در ادامه از مسئول بازی خواسته میشود که آنها را روی یک عدد تک و دو عدد مجاور آن در دو طرف عدد قرار دهد. اینها شرط همسایه نامیده میشوند و برخی کازینوها به این شرط نیاز دارند تا بازیگردان بازی و یا مسئول میز ژتونها را روی قسمتی از میز بازی که مسیر مسابق نامیده میشود قرار دهد. در کازینوهای اروپایی شرطهای همسایه باید به رییس میز اعلام شوند تا بتوان این اعداد را معتبر دانست. در سایر نقاط جهان،این نوع شرط،شرطی ست که بازیکن مقدار آنرا بدون گذاشتن ژتون و با اعلام کردن شرط به طور مشخص به گرداننده بازی اعلام میکند. زمانی که بازیکن وقت کافی برای گذاشتن ژتون روی میز را ندارد و همچنین زمانی که میز شلوغ و پر از جمعیت است این نوع از شرط قابل اجراست ولی در بسیاری از مناطق بستن چنین شرطی غیرقانونی ست زیرا این نوع از شرط بر پایه اعتبار بازیکنان بسته میشود و برای بازیکنانی که صادقانه شرط بندی نکنند تقلب آسان میشود زیرا بدون داشتن پول هم میتوانند شرط ببندند. این نوع از شرط توسط قماربازان حرفهای در اتاقهای ویژه جایی که بازیکنان کاملا توسط اعضای کازینو شناس هستند برگزار میشود
شرط ۱۷ عدد:این شرطی ست که تمام اعداد بین ۲۲ تا ۲۵ را روی چرخ رولت پوشش میدهد اگرچه تنها ۹ ژتون برای این شرط استفاده میشود. شرط شامل ترکیبی از شرطهای منفرد است.
شرط ۱/۳ چرخ:ین شرط شامل اعداد نزدیک به ۰ که ۱۲,۳۵,۳,۲۶,۰,۳۲,۱۵و روی چرخ اروپایی هستند بسته میشوند
Orphelins:شرطی که شامل ۸ عدد۱,۲۰,۱۴,۳۱,۹ و۱۷,۳۴,۶میباشد. هر یک از این گروهها دارای اعدادی هستند که در چرخ اروپایی کنار یکدیگر وجود دارند. اگرچه در اینجا شاهد ترکیبی از اعداد هستیم ام تنها ۵ ژتون برای بازی لازم است زیرا در این شرط ترکیبی از شرطهای منفرد استفاده میشود
شرطهای همسایه:شما اساسا شماره ای را که می خواهید برای شرط همسایه استفاده کنید را انتخاب کنید و آن شماره و دو عدد در هر طرف آن در چرخ رولت را شامل می شود
شرطها و پرداختیها
با وجود شرطهای مختلف در بازی روات سود کازینو در حالتهای مختلف این شرطها یکسان خواهد بود. بنابراین اگر بازیکنی شرط دوجین را در هزار چرخش ببندد و دیگری شرط بر روی خانههای سیاه را در هزار چرخش ببندد هر دو بازیکن باید انتظار باختی یکسان را داشته باشند. البته که ترکیب شرطها نمیتواند شانس برنده شدن افراد را افزایش دهد
نوع شرط | شرط برنده | پرداختی شرط | انتظار از باخت در رولت اروپایی | نتیجه بدست آمده از یک واحد در رولت اروپایی | انتظار از باخت در رولت آمریکایی | نتیجه بدست آمده از یک واحد در رولت آمریکایی |
۰ | ۰ | ۳۵-۱ | ۳۶-۱ | ۰.۰۲۷- | ۳۷ تا ۱ | ۰.۰۵۳- |
۰۰ | ۰۰ | ۳۵-۱ | ۳۶-۱ | ۳۷ تا ۱ | ۰.۰۵۳- | |
مستقیم | هر عدد تنها | ۳۵-۱ | ۳۶-۱ | ۰.۰۲۷- | ۳۷ تا ۱ | ۰.۰۵۳- |
ردیف | ۰, ۰۰ | ۱۷-۱ | ۱۸ تا ۱ | ۰.۰۵۳- | ||
Split
(قیچی) |
هر عدد مجاور | ۱۷-۱ | ۳۵ – ۲ | ۰.۰۲۷- | ۱۸ تا ۱ | ۰.۰۵۳- |
سبد | ۰, ۱, ۲ یا ۰۰, ۲, ۳ یا ۰, ۰۰, ۲ | ۱– ۱۱ | ۳۴ – ۳ | ۰.۰۲۷- | ۱۱.۶۶۷ تا ۱ | ۰.۰۵۳- |
خیابانی | هر3 عدد افقی | ۱– ۱۱ | ۰.۰۲۷- | ۱۱.۶۶۷ تا ۱ | ۰.۰۵۳- | |
گوشه | هر4عدد مجاور در بلوک | ۱ – ۸ | ۳۳ – ۴ | ۰.۰۲۷- | ۸.۵ تا ۱ | |
خط بالا | ۰, ۰۰, ۱, ۲, ۳ | ۶ – ۱ | ۶.۶ تا ۱ | ۰.۰۷۹- | ||
ستون اول | ۱, ۴, ۷, ۱۰, ۱۳, ۱۶, ۱۹, ۲۲, ۲۵, ۲۸, ۳۱, ۳۴ | ۲ – ۱ | ۲۵ – ۱۲ | ۰.۰۲۷- | ۱تا ۱/۶^۲ | ۰.۰۵۳- |
ستون دوم | ۲, ۵, ۸, ۱۱, ۱۴, ۱۷, ۲۰, ۲۳, ۲۶, ۲۹, ۳۲, ۳۵ | ۲ – ۱ | ۲۵ – ۱۲ | ۰.۰۲۷- | ۰.۰۵۳- | |
ستون سوم | ۳, ۶, ۹, ۱۲, ۱۵, ۱۸, ۲۱, ۲۴, ۲۷, ۳۰, ۳۳, ۳۶ | ۲ – ۱ | ۲۵ – ۱۲ | ۰.۰۲۷- | ۱تا ۱/۶^۲ | ۰.۰۵۳- |
جین اول | ۱تا ۱۲ | ۲ – ۱ | ۲۵ – ۱۲ | ۰.۰۲۷ | ۱تا ۱/۶^۲ | ۰.۰۵۳- |
جین دوم | ۱۳ تا ۲۴ | ۲ – ۱ | ۲۵ – ۱۲ | ۰.۰۲۷- | ۰.۰۵۳- | |
جین سوم | ۲۵ تا ۳۶ | ۲ – ۱ | ۲۵ – ۱۲ | ۰.۰۲۷- | ۱تا ۱/۶^۲ | ۰.۰۵۳- |
فرد | ۱, ۳, ۵, …, ۳۵ | ۱ به ۱ | ۱۹ به ۱۸ | ۰.۰۲۷- | ۱تا ۱/۹^۱ | ۰.۰۵۳- |
زوج | ۲, ۴, ۶, …, ۳۶ | ۱ به ۱ | ۱۹ به ۱۸ | ۰.۰۲۷- |
۰.۰۵۳- |
|
قرمز | ۱, ۳, ۵, ۷, ۹, ۱۲,
۱۴, ۱۶, ۱۸, ۱۹, ۲۱, ۲۳, ۲۵, ۲۷, ۳۰, ۳۲, ۳۴, ۳۶
|
۱ به ۱ | ۱۹ به ۱۸ | ۰.۰۲۷- | ۱تا ۱/۹^۱ | ۰.۰۵۳- |
سیاه | ۲, ۴, ۶, ۸, ۱۰, ۱۱,۱۳, ۱۵, ۱۷, ۲۰, ۲۲, ۲۴, ۲۶, ۲۸, ۲۹, ۳۱, ۳۳, ۳۵
|
۱ به ۱ | ۱۹ به ۱۸ | ۰.۰۲۷- | ۱تا ۱/۹^۱ | ۰.۰۵۳- |
۱۸تا ۱ |
۱, ۲, ۳, …, ۱۸ |
۱ به ۱ | ۱۹ به ۱۸ | ۰.۰۲۷- | ۱تا ۱/۹^۱ | ۰.۰۵۳- |
۳۶تا۱۹ | ۱۹, ۲۰, ۲۱, …, ۳۶ | ۱ به ۱ | ۱۹ به ۱۸ | ۰.۰۲۷- | ۱تا ۱/۹^۱ | ۰.۰۵۳- |
سود خانگی کازینو
یکی از المنتهایی که در مورد آن برداشت اشتباه میشود سود خانگی ست.این مسئله برای کازینو اطمینان خاطری ایجاد میکند تا در بلند مدت بازی رولت برای کازینو سود آوری داشته باشد. سود خانگی را می توان به سادگی به عنوان پرداخت ناعادلانه توضیح داد. برای مثال در رولت اروپایی ۳۷ خانه وجود دارد که شامل اعداد ۱ تا ۳۶ به اضافه خانه صفر است. این درواقع به معنی این است که هر عدد برای برنده شدن شانسی برابر با ۱ به ۳۷ بار چرخش دارد.اگر شما تنها یک عدد را برای برد انتخاب کنید میتوانید در ۳۷ بار چرخش انتظار یک بار برد را داشته باشید. اگر در این بازی پرداخت عادلانه صورت میگرفت برای هر برد باید ۳۶ خانه به اضافه عددی که برنده شدید به شما پرداخت صورت میگرفت تا بتوانید میزان شرط اصلی خود را پس بگیرید.این میزان پرداخت درواقع ۳۶ به ۱ است به این معنی که شما در بازی نه برنده میشوید و نه بازنده.اما پرداختی که توسط کازینو ارائه میشود (برای شمارههای تک) تنها ۳۵ به ۱ است بنابریان کازینو کمتر از حقتان به شما پرداخت میکند.سود خانگی برای انواع رولتها یکسان است . این پیش فرض غلط قماربازان است که فکر میکنند بعضی از شرطها بهتر از شرطهای دیگر هستند البته اگر استراتژی به کار ببرید که بتواند بخش برنده را در رولت پیش بینی کند وضع فرق میکند
محاسبه سود خانگی
مدلهای ریاضی متعدد برای توضیح محاسبات سود خانگی وجود دارد. یک نسخه ساد مقایسه پرداختها در مقابل شانس است. به عنوان مثال یک عدد تنها را برای شرط در رولت اروپایی در نظر بگیرید. یک پرداخت عادلانه نسبتی برلبر با ۳۶ به ۱ را دارد. برای محاسبه سود کازینو ۳۵ را از ۳۶ کم کنید که حاصل آن ۱ میشود سپس حاصل را بر ۳۷ تقسیم کنید که برابر با ۰.۰۲۷میشود بنابراین سود کازینو برابر با۰.۰۲۷ است. محاسبه سایر موارد کمی پیچیده میشود ولی اصول ابتدایی این محاسبات به همین صورت است
استراتژیها و سیستمهای شرط بندی
سیستمهای شرط بندی بیشتری برای رولت نسبت به سایر بازیها وجود دارد. اکثر آنها صحت پیشبینی اعداد برنده را افزایش نمیدهند بنابراین نسبت به پیش بینیهای تصادفی عملکرد بهتری ندارند بنابراین با این شرایط بازیکنان از برد باید انتظار معقول و معمولی را داشته باشند. اکثر استراتژیهای رولت مبتنی بر اشتباه بازیکنان است که براساس یک الگو یا اصل است که بازیکن معتقد است که وجود دارد، اما در واقع وجود ندارد. مثالی بارز در این زمینه این است که بازیکنان تصور میکنند که بعد از بدست آمدن خانههای سیاه در چرخشهای زیاد در چرخش بعدی حتما خانه قرمز بدست میآید که تصور اشتباهی ست. ولی احتمال آمدن خانههای قرمز و سیاه برابر و غیر قابل تغییر است. این باور غلط از جمله” فکر کردن به چیزی که محتمل است” سرچشمه میگیرد.عدد برنده به وسیله متغیرهای فیزیکی که توپ و چرخ هستند تعیین میشوند. مثال رایج دیگر تکرار خانههای قرمز است بنابراین بازیکن فکر میکند که احتمال برد در چرخش بعدی با قرمز است . مانند مثال قبل این باور غلط است و در چرخش بعدی قرمز هیچ برتری نسبت به سیاه ندارد
استراتژیهای حرفهای برای پیش بینی
تنها راهی که بتوان با آن رولت را شکست داد و بر پرداخت ناعادلانه آن غلبه کرد استفاده از فیزیک برای پیش بینی عدد برنده است.یکی از بازیکنان حرفهای جوزف جگر نام دارد که به نام مردی که بانک را در مونت کارلو شکست داد معروف است. او متوجه شد عیبهای فیزیکی که در چرخ رولت وجود دارد باعث به وجود آمدن پدیدهای به نام تمایل یک طرفه چرخ نام دارد به این ترتیب که اعداد مشخصی در چرخ تمایل به چرخش بیشتری دارند. عوامل بسیاری باعث به وجود آمدن این شرایط در چرخ میشوند مانند عیب در ساخت چرخ که باعث میشود یک قسمت یا یک خانه در چرخ بزرگتر از سایرین باشد که باعث میشود تمایل توپ به قرار گرفتن در این قسمت بیشتر شود. این کشف جوزف در سال ۱۸۷۳ اتفاق افتاد که باعث شد کازینو چرخهای خود را اصلاح کند و درنتیجه او در بسیاری از بازیها به دلیل تغییراتی که برای اصلاح چرخ صورت گرفت ناکام ماند. مورد دیگری که ایراد در ساخت چرخ برای برد استفاده کرد خانواده گارسیا پلایو بود که عملکردش مشابه با جوزف بود. تا مدتی کازینو نمیدانست که این خانواده چگونه برنده میشود. آنها با سرمایه ۲۰۰۰ دلار بازی در کازینو را شروع کردند و طی مدت کوتاهی آن را به ۱ ملیون دلار افزایش دادند. در آن زمان کازینو قادر نبود که برد آنها را به طور قانونی زیر سوال ببرد و زمانی که نتوانست از برد آنها جلوگیری کند موضوع را به دادگاه کشاند و این خانواده را مجبور به ترک کازینو کرد. اعضای خانواده توانستند که در دادگاه پیروز شوند و به برد خود در کازینو ادامه دادند. اما کازینو مجبور شد اقدامات سختگیرانهتری را برای جلوگیری از برنده شدن آنها در بازی اعمال کند مانند ایجاد تغییرات زیاد در چرخها به نحوی که بازی کردن را غیر ممکن ساخت. سپس این تیم به ادامه بازی خود در کازینوی دیگری پرداخت اما در ادامه پدر خانواده مریض شد و اعضای آن از بازیها دست کشیدند. نقص در چرخ رولت مسئلهایست که کازینو قادر به جلوگیری کردن آن نیست و در واقع تمام کازینوها از این موضوع ضربه میبینند
به همین دلیل، کازینوها از نرم افزار برای تحلیل نتایج چرخشی قبلی استفاده میکنند تا مشخص شود که آیا نقصی در چرخ وجود دارد یا خیر به همین منظور نیاز است تا هزاران چرخش بررسی شود. با یک نرم افزار رایج، یک چرخ میتواند یک درجه سبز، نارنجی یا قرمز داشته باشد.درجه سبز نشان دهنده این است که چرخ نقصی ندارد،درجه نارننجی یعنی چرخ دارای نقص است ولی ایراد آن مشکل بزرگی را ایجاد نمیکند و میتواند در کازینو باقی بماند و درجه قرمز به معنای چرخ ایراد دار است که باید تعویض یا تعمیر شود.اکثر چرخها دارای درجات سبز و نارنجی هستند. تجزیه و تحلیل چرخهای مدرن که توسط بازیکنان حرفهای انجام میشود قادر به تشخیص ایراد ساخت چرخ قبل از کازینو است. این ایراد در چند صد چرخش اول چرخ به جای چند هزار چرخش آن توسط آنها شناخته میشود. شناخت ایراد ساختمان چرخ در رولت مدرن امکان پذیر است اما نسبت به روشهای دیگر نیاز به صرف وقت بیشتری دارد و سود کمتری را به همراه دارد. بهترین استراتژی برای برد در رولت استفاده از محاسبات کامپیوتری ست. دستگاههای الکترونیکی هستند که با اندازه گیری سرعت توپ و چرخش آن محل فرود توپ را محاسبه میکنند. یک دستگاه کامپیوتر رولتی که خوب طراحی شده باشد میتواند ۱۲۰درصد از میزان سودی که کازینو میکند به نفع شما برگرداند مقداری که بعد از ۴۰ بار بازی کردن بازیکنان برای کازینو به همراه دارد.به همین دلیل شکست رولت با این دستگاه کار سختی نیست. بردن این وسیله در بسیاری از کازینوها قانونی ست زیرا بدون هیچ دخالتی میتوان محل فرود توپ را پیش بینی کرد
شکست سیستم شرط بندی
-مارتینگال:این یک استراتژی شرط بندی ساده است که به شرط واقعی شما در بازی ارتباطی ندارد.بازیکن به قصد جبران باخت خود و دریافت میزان اضافهتر در شرط بعدی باخت خود میزان شرط خود را ۲ برابر میکند. این روند شرط بندی به راحتی میتواند باعث شکست شما شود زیرا در نهایت بازیکن با محدودیت در شرط بندی و خالی شدن حساب بانکیاش مواجه میشود
-سیستمLabouchère :این سیستم فرق چندانی با سایر سیستمهای افزایشی دیگر ندارد و مانند مارتینگال است و در این روند در هر باخت میزان شرط خود را افزایش میدهید.
-سیستمD’Alembert:این سیستمی ست که برای نگه داری حساب بانکی شما طراحی شده است. وقتی که بازیکنی میبرد میزان شرط خود را کاهش میدهد و وقتی که میبازد میزان شرط خود را افزایش میدهد. بنابراین این روش یک استراتژی برای بازی میتواند باشد اما به اندازه روش مارتینگال آسیب رسان نیست
چرا اکثر سیستمهای رولت به باخت منجر میشوند
اکثر سیستمها به عدد برنده توجه نمیکنند. برای مثال مارتینگال یک برنامه برای برنده شدن است نه یک سیستم پیشگویی برای تعیین عدد برنده. تنها سیستمهایی که در سطح جهانی شناخته شدهاند و به عنوان روشهای موثر در پیش بینی عدد برنده به کار میروند متدهایی بر پایه فیزیک هستند. این روشها احتمال برد شما را تغییر میدهند.