همانطور که بعضا در میان افرادی که در قمار دستی در آتش دارند گفته میشود، همه یک برنده را دوست دارند. افرادی که توانستهاند در کازینوها کاری کنند که زندگیشان را تغییر دهد، بدون شک نمونههایی از همین برندگانند. نکته جالب در ارتباط با این افراد این است که آنها معمولا معتاد به قمار نیستند. پس چه چیزی باعث میشود آنها به چنین بردهایی برسند؟ چه چیزی باعث شده آوردن اسم آنها هر صاحب کازینویی را به هراس بیاندازد؟ آنها برای خودشان کسی شدهاند و تبدیل به مثالی بارز از واژه «پیروز» شدهاند؟ راه رسیدن به یک پیروزی بزرگ در کازینو چیست؟
تیم بلکجک دانشگاه MIT
ممکن است خیلی از شما دانشگاه ماساچوست یا همان MIT را به خاطر جوایز بزرگی که به دانشجویان خود میدهد میشناسند؛ غافل از این که این دانشگاه یکی از قویترین تیمهای قمار تاریخ را معرفی کرده است. با این که در سال 2008 فیلمی بر اساس داستان شکلگیری این گروه ساخته شده بود، اما داستان واقعی میتواند بالاتر از هر داستان دیگری در هالیوود قرار بگیرد. داستان این گروه به این شکل آغاز میشود که چند نفر از دانشجویان در محیط دانشگاه شروع به تبلیغ برای یک گردهمایی میکنند. هدف این گردهمایی ساخت یک سیستم غیرقابل دور زدن برای بازی بلک جک بود. آنها شنیده بودند که کازینوها چندباری با حقههای مختلف دور زده شدهاند و میخواستند با استفاده از آمار، از این حفرهها به نفع خود استفاده کنند. اولین تلاش آنها منجر به یک پیروزی بزرگ در کازینو و سودی چهارصد هزار دلاری برای آنها شد! خیلی زود، آوازه آنها در میان تمام کازینوها پخش شد و ورودشان به اکثر کازینوهای جهان ممنوع شد! اما تا همان لحظه هم آنها بالغ بر پنج میلیون دلار به جیب زده بودند!
آرچی کاراس و چند پیروزی بزرگ در کازینو
با این که آرچی نزد بسیاری از قماربازان به عنوان یک بازنده همیشگی شناخته میشود، نباید فراموش کنیم که او استو اونگر افسانهای را هم مانند لیل برمان را شکست داده است و باید او را صاحب چند مورد پیروزی بزرگ در کازینو بدانیم. چیپ ریسه مشهور هم یکی دیگر از قربانیان او بود. پس از 25 دست، در جایی که محدوده شرطها بین 8 تا 16 هزار دلار بود، اختلافی معادل دو میلیون و 22 هزار دلار با ریسه داشت. حقیقت این است که آرچی کاراس از ناکجا پیدا شد؛ در وگاس به شهرت رسید و تقریبا بعد از آن ناپدید شد.
ادوارد ثورپ، برنده دیگری از طرف علم
در زمینه کارتشماری، ثورپ یکی از اولینها و بهترینها به حساب میآید. او که ریاضیدان و فیزیکدان بود، در قمار هم یک نابغه به حساب میآمد. در حقیقت، او اولین کسی بود که قمار را در رایانه شبیهسازی کرد تا بتواند احتمالات دست سایر بازیکنان را به وسیله رایانه شبیهسازی کند. با اتکا به همین امکانات و هوش سرشار او بود که میگفتند ثورپ با قمار کردن تفریحی و فقط در آخر هفتهها، هفتاد هزار دلار به جیب میزند. همه اینها با هم نیز ثورپ را راضی نمیکرد و او سیستمهایی برای پیشبینی بازار سهام هم طراحی کرده بود. او را باید نمونه دیگری از افرادی که تجربه کسب پیروزی بزرگ در کازینو دارند دانست؛ هرچند این تنها هنر او نبود.