نقل قولی از انیشتین وجود دارد که میگوید: «تنها راه کسب درآمد از بازی رولت دزدی از دیلر است آن هم زمانی که نگاه میکند » چه این جمله درست باشد و چه غلط این عبارتی از یک دانشمند بزرگ است. حقیقت این است که بسیاری از بازیکنان سعی در تقلب در هنگام بازی دارند. گاهی اوقات تلاششان با موفقیت مواجه میشود و گاهی اوقات هم در این زمینه شکست میخورند و توسط کارکنان کازینو شناسایی میشوند. در اینجا چند نمونه از تقلبهایی که در بازی رولت از آنها استفاده شده است را بازگو میکنیم. به شما ظیشنهاد نمیکنم که وقتی سر میز رولت هستید کار بامزهای را انجام دهید. این موارد برای اطلاعات و سرگرمی شما هستند. نیروهای امنیتی در کازینو از این حیلهها باخبرند و یا بهتر است که باخبر باشند. باید بدانید که این افراد با متقلبان رفتار دوستانهای ندارند.
۴ تقلب در بازی رولت
۱-تردستی
۲-کامپیوترهای رولت
۳-چرخهای خراب
۴-گول زدن با چرخ و توپ و آهنربا
تردستی
متقلبان حرفهای بر سر میز رولت اغلب مانند بازیکنان کاملاً مسلط رفتار میکنند. تکنیکهای آنها شامل تغییر جهت های ناگهانی و مهارت کامل دست است که پس از سالها تمرین بدست آوردند. چه میشود اگر شما بتوانید بعد از فرود توپ روی چرخ شرطبندی کنید؟ باید بگویم افرادی هستند که لین کار را انجام دادهاند. به دنیای هنر تردستی خوش آمدید.
آیا مشاهده کردید که زمانی که توپ روی چرخ فرود میآید، مسئول شارژ میز یک تکه از فایبر گلاس را در قسمت بالای اعداد برنده شده قرار میدهد؟ این تکه کوچک «دالی» نام دارد و کازینوها از آن برای شناسایی متقلبانی که ژتونهای خود را بعد از اعلام فرود توپ روی چرخ قرار میدهند، استفاده میکنند. بنابراین باید متوجه شده باشید که این حقه کاملاً قدیمی است.
از آنجایی که کازینوها شرطبندی مستقیم را برای اعداد برندهای که بازپرداختی به نسبت ۱ به ۳۵ دارند غیرممکن کرده است، متقلبان تمام تمرکز و مهارت خود را روی شرطهای خارجی قرار دادهاند. نحوه کارکرد این شرطها را باهم بررسی میکنیم:
روشهای مختلفی در تردستی وجود دارد. استاد مسلم این نوع تکنیکهای معروف متقلبی معروف به نام ریچارد مارکوس است. در بلاگ شخصیاش میتوانید درباره حرکات و حقههای مخصوصی مانند ساوانا ، ترکیب رولت و بخش رولت را ببینید.
حقه چیپ کاپ با همکاری متصدی بازی و استفاده از یک قوطی کوچک پلاستیکی به نام چیپ کاپ صورت میگیرد. متصدی میز به شما به جای یک ژتون ۵ دلاری، یک ژتون ۱۰۰ دلاری میدهد. با استفاده از تکنیکهای پرت کردن حواس و انجام سریع آن، همکاری بسیار سریع و هماهنگ شده، کارکردن باهم در قالب یک تیم شیادی میتوانید ژتونهای بازیکنان دیگر را و یا حتی دیلر را بدزدید.
کامپیوترهای رولت
هیچ عنوان تقلبی در رولت بدون توضیح درباره کامپیترهایی که برای تقلب در رولت استفاده میشود تکمیل نمیشود. این کامپیوترها موضوعات داغی هستند که نظرات کاملاً متفاوتی هم درباره آنها وجود دارد. بعضی از افراد میگویند که آنها در شرایط واقعی در کازینوها کارایی ندارند و افرادی که این کامپیوترها را به متقلبان میفروشند، از آنها کلاهبرداری میکنند. بعضی افراد دیگر مدعی شدهاند که این کامپیوترها تنها راه علمی برای پیشبینی جایی است که توپ روی آن فرود میآید. در مقابل افرادی هم هستند که از روشهای غیرقانونی در کازینوها استفاده نمیکنند، چراکه نمیخواهند به دست مأموران کازینو بازداشت شوند و روانه زندان شوند. بعضی از افراد هم هستند که برای پیدا کردن کازینوهایی که استفاده از کامپیوتر در آنها آزاد باشد راهی نقاط دور میشوند. کامپیوترهای رولت چگونه کار میکنند؟
۱-قسمتی به نام ترکر «ردیاب» وظیفه ثبت کردن اطلاعاتی را دارد که از چرخ بدست میآورد که این کار از طریق دادههایی که عامل انسانی به آنها میدهند و یا از طریق محاسبات لیزری این اطلاعات را ثبت میکنند. این دستگاه سرعت چرخ و توپ را محاسبه میکند و موقعیت نسبی آنها را ثبت می کند.
۲-ماشین حساب. برنامهای که بر روی دستگاه مستقل یا در تلفن هوشمند تعبیه شده است. دادهها را از ردیاب میگیرد و با انجام محاسبات پیچیده سعی میکند تقریباً فوراً پیش بینی کند که توپ در کجا فرود خواهد آمد.
۳-هدفون. محاسباتی که از طریق ماشین حساب انجام گرفته شده را به کسی که روی میز بازی میکند منتقل میکند.
در تئوری ، این مفهوم ممکن است مؤثر باشد. اندازهگیریها را انجام دهید ، با استفاده از معادلات فیزیک محاسبه کنید که توپ در کدام چرخ قرار خواهد گرفت و این اطلاعات را به بازیکن انتقال دهید تا شرطبندی درست را انجام دهد. همچنین مواردی وجود دارد که ثابت میکند ایده رایانههای رولت میتوانند در عمل کار کنند.
گروهی از دانشآموزان یوسیاسسی در دهه ۷۰ در لاس وگاس توانستند با استفاده از تراشه کامپیوتری که در کفشهای خود پنهان کردند مبلغی حدود ۱۰ هزار دلار را در رولت برنده شوند. اما حادثهای که در قسمتی از این سیستم و سوخته شدن یکی از بازیکنان رخ داد منجر به فاش شدن راز این افراد در تقلب در بازی رولت شد.
قبل از آنها در سال۱۹۶۱ ریاضیدانی به نام ادوارد تورپ اولین کتاب را درباره کارت شماری تحت عنوان «دیلر را شکست بده» نوشت. همچنین پدر علم ارتباطات الکترونیک و تئوری اطلاعات به نام کلود شانون ، توانست اولین کامپیوتر قابل حمل را بسازد. در شرایط آزمایشگاهی این دستگاه بسیار خوب و عالی کار میکرد اما هنگام استفاده عملی در شرایط واقعی دانشمندان با چالشهای جدیدی در این سیستم روبهرو شدند که باید آنها را حل میکردند.
در سال ۲۰۰۴ دو مرد صربستانی و یک زن مجارستانی توانستند چیزی بیش از ۱.۲ میلیون پوند در ۲ بار حضور در کازینو ریتز لندن برنده شوند. پس از اینکه کازینو توسط دوربینهای مداربسته بازی آنها را دوباره چک کرد ، متوجه شد که این بازیکنان از یک اسکنر لیزری و یک کامپیوتر رولت برای شکست این بازی استفاده کردهاند. در نتیجه ، این افراد بازداشت شدند اما مبلغی را که برنده شدند از آنها پس گرفته نشد چراکه هیچ سخت افزاری را در بازی به کار نبردند. به دلایل زیر من به شخصه کامپیوترهای
کامپیوتر رولت را وسیلهای مناسب برای تقلب در کازینو نمیشناسم:
۱-در اکثر کشورها بردن کامپیوترهای رولت به کازینو غیرقانونی است و استفاده از آنها ریسک به زندان افتادن را افزایش میدهد.
۲-اکثر کازینوها لوازم اندازهگیری ویژهای دارند مانند دستگاههای شناسایی که قبل از ورود به کازینو توسط آنها بازرسی میشوید. در این صورت ممکن است تا آخر عمر در لیست سیاه قرار بگیرید.
۳-به ویژه بعد از اتفاق کازینو ریتز در سال ۲۰۰۴ ، کازینوها کاملاً نسبت به کامپیوترهای رولت آگاهی دارند و به راحتی میتوانند وجودشان را شناسایی کنند.
۴-در عمل در کازینوهای واقعی انجام دقیق ندازهگیریها کاری دشوار است و زمانی هم که برای شرطبندی وجود دارد بسیار محدود است. این خیلی غیرواقعبینانه است که از یک وسیله پنهانی انتظار یک نتیجه کامل را داشته باشید. چراکه از نظر روانی تحت فشار محیط و زمان هستید.
۵-افراد مختلفی ادعا دارند که کامپیوتر رولت را میفروشند. اکثر آنها دستگاههایی را میفروشند که قدرت پیشگویی را ندارند و افراد را به خطا میاندازند. پیدا کردن کامپیوتر رولتی که بتواند پیشبینی درستی را انجام دهد خود کار بسیار سختی است.
۶-فروشندگان کامپیوتر رولت امیدوارند با فروش این دستگاهها بتوانند به جای شکست کازینوها ، خوش شانسی را برای بازیکنان رقم بزنند.
به طور خلاصه ، کامپیتر رولتها وسایل خوبی برای شرطبندی نیستند. با این کار شانس از دست دادن پولتان را افزایش میدهید و درنتیجه از شانسهایی که ممکن است بردتان را رقم بزنند دور میشوید. با این وجود میتوانید این مبحث را به عنوان موضوعی جالب مطالعه کنید. حال فرض کنید که اگر تمام محاسبات را به درستی انجام دهید چه اتفاقی میافتد؟ آیا نتیجه عای نمیشود؟
خرابی چرخ و سود در بازی
بدستآوردن سود در بازی به معنای گرفتن منفعت از ناکارآمدی سیستم در هنگام بازی است. یکی از آنها استفاده از ناکارآمدی چرخ که بتواند اعداد دلخواهتان را نشان دهد. با وجود کنترل زیاد سازندگان چرخ و بررسی کیفیت آن توسط کارشناسان ، یک چرخ هرگز نمیتواند ۱۰۰٪ کامل باشد؛ همیشه نواقصی وجوددارند که اندکی به نفع یک بخش از چرخ تمام میشوند. این نواقص در صورت استفاده از چرخهای کهنه به ویژه آنهایی که تست و سرویس نمیشوند بسیار روی کارایی چرخ اثر میگذارند. بازیکنانی که درباره نقض این چرخها اطلاعاتی دریافت کنند سریعاً از آن سواستفاده میکنند.
مشهورترین بازیکنی که از این ایراد چرخ به نفع خود استفاده کرد گارسیا پلایو اهل اسپانیا بود. در دهه ۱۹۹۰ او اطلاعات زیادی را از هزاران چرخ رولت مختلف کازینوی گرند مادرید جمعآوری کرد و سپس با استفاده از یک برنامه کامپیوتری به آنالیز اطلاعات بدستآمده پرداخت و توانست عیبهای بزرگی را در بعضی از چرخها شناسایی کند. او به همراه خانوادهاش این محاسبات را در کازینوهای مختلف انجام دادند. بعدها داستان او یه شکل یک فیلم و مستند تهیه شد.
گول زدن با چرخ و توپ و آهنربا
گزارشات اندکی از به کار گذاشتن آهنربا در توپ رولت و کنترل آ« از راه دور وجود دارد. این پروسه با همکاری متصدی میز رولت انجام میشود. در دهد ۱۸۰۰ شخصی به نام پیر دوگال ، هنگامی که کازینو درهای خود را بست ، در توالت پنهان شد و وقتی همه کارمندان از آنجا رفتند ، چرخ مورد نظر را برای بدست آوردن اعدادی که مدنظر داشت آماده و تجهیز کرد.
در سال ۱۹۷۳ مونیک لوران فرانسوی با بسته سیگار خود شناخته شد. او با همکاری برادرش ، که به عنوان متصدی و مسئول میز کار میکرد ، توپ رولت را با گیرنده رادیویی مینیاتوری تجهیز و سپس آن را با با فرستنده پنهان شده در بسته سیگار هدایت میکرد. بعد از چند دوره این تیم توانست بیش از ۱ میلیون دلار تا قبل از بازداشت شدنشان برنده شوند.