بسیاری از افراد در وبسایتهای مختلف مطالب زیادی را درباره رندوم نبودن ماشین های اسلات مینویسند که البته اصلاً درست نیست. در این مقاله درباره این مطلب صحبت میکنم.
ورود به سایت بتکارت
افرادی که افسانهها و داستانهایی که راجع به دستگاه اسلات بیان میکنند، هیچ تجربه حرفهای در زمینه ماشین های اسلات ندارند آنها درواقع از هر مطلبی که میخوانند اطلاعات جزیی و نادرستی را برمیدارند و از آنها به عنوان واقعیت یاد میکنند. ولی من مانند این افراد مقالات خود را نمینویسم. من توانستم با با محاسبات ریاضی و فرمولهایی مخصوص نرم افزار اسلات خود را برنامه نویسی کنم و آن را برای بازی به افراد دیگر اجاره دهم. مدلسازی اسلات من به گونهای انجام شده است که مانند یک اسلات واقعی عمل کند و اعداد را به صورت رندوم تولید کند. میتوانید ۱۰۰۰ بار با آن بازی کند و پرداخت مورد نظر خود را بدون هیچ کم و کاستی از دستگاه دریافت کنید. برای نوشتن برنامه اسلات خود از منابع معتبر و وبسایتهای تخصیصی مانند بووادا استفاده کردم، بسیاری از قوانین مربوط به اسلات تأکید کردهاند که نتایج این بازی ها باید به صورت رندوم باشد بنابراین منابعی که اعلام میکنند که با گذشت زمان میزان پرداختی اسلات کاهش یا افزایش مییابد کاملاً فاقد اعتبار هستند.
من دستیار برنامه نویس اسلات در شرکت ویزارد بودم و به مدت ۱۰ سال با او کار میکردم، او برنامه هزاران اسلات را برای کازینوهای آنلاین نوشته است و در این میان به او در انجام تحقیقات گستردهاش درباره ماشین های اسلات کمک کردهام . این تحقیقات باعث شد که بتوانم درباره صنعت کازینو، خارج از این مقاله، مطالبی را ارائه دهم که مجله بازی های کازینو با دیدن این مقالات و پیدا کردن اعتماد به من، آنها را در مجله خود چاپ کرد.
همه چیز درباره بازی ماشین اسلات به صورت آنلاین
برای اینکه نشان دهم هیچ سیستم برندهای در بازی با اسلاتها وجود ندارد، چندین سال برای کسی که بتواند سیستم و یا استراتژی همیشه برندهای در بازی با اسلاتها ابداع کند جایزهای به ارزش ۱۰ هزار دلار تعیین کردم. همچنین چالش دیگری را درباره قرار گرفتن اسلاتهای با پرداخت بالاتر در مکانهای مشخصی از کازینو به راه انداختم تا افراد با شرکت در این چالش این موضوع را اثبات کند( چراکه این مسئله ادعایی غلط و بیاساس است). حال،با دانستن تمامی نکات بالا، میتوانیم به اثبات رندوم بودن عملکرد اسلاتها بپردازیم.
بیشتر در خصوص ماشینهای اسلات بدانید: انتخاب یک ماشین اسلات برنده
عملکرد ماشین های اسلات
کلمه رندوم به چه معنایی است؟
اساس ماشین های اسلات به گونهای پایه ریزی شده است که حاصل و نتایج آن به صورت رندوم باشدو درواقع رندوم یعنی اینکه میزان شانس انتخاب یک آیتم با آیتم های دیگر برابر باشد. برای مثال فرض کنید که ۵ توپ با اعداد ۱،۲،۳،۴،۵ دارید. با یک انتخاب رندوم، شانس پرتاپ یک توپ برابر با شانس پرتاپ توپهای دیگر است. ممکن است از توضیحات من اینگونه برداشت کنید که شانس آمدن جک پات برابر با شانس آمدن سایر خانهها است که البته نادرست است: فرض کنید در بین تمام شمارههایی که پرتاپ میشوند، تنها عدد ۵، به عنوان عدد برنده انتخاب شده است هر توپ در مقایسه با توپ دیگرشانس پرتاپ یکسانی دارد اما تنها عدد ۵ برنده خواهد بود.
ماشینهای اسلات هم به همین ترتیب کار میکنند اما تعداد تکرار شرطها در آنها طولانیتر است. یک اسلات ممکن است بتواند تا یک میلیون ترکیب را ایجاد کند اما تنها یکی از آنها برنده خواهد شد و تنها یکی از این یک میلیون ترکیب به عنوان ترکیب جک پات به حساب میآید.
ممکن است فکر کنید که اسلاتها نمیتوانند رندوم باشند چون طوری برنامه ریزی شدهاند که در پایان درصد پرداخت مشخصی را به بازیکن بدهند و ممکن است فکر کنید که اسلاتی که کاملا، رندوم باشد نمیتواند این کار را انجام دهد. فرض کنید که بازی را با ۱۰ توپ ودرصد پرداخت ۹۰ درصد انتخاب کردهاید ( شماره توپها از ۱ تا ۱۰ مشخص شده است). برای مثال فرض کنید که بایدبرای هر پرداخت باید یک دلاربپردازید. اگر توپ سبز را پرتاپ کنید، میتوانید یک دلار برنده شوید. اگر توپ مشکی را پرتاپ کنید، چیزی برنده نمیشوید. اگر توپها، کاملاً به صورت رندوم پرتاپ شوند، در ۹۰ درصد مواقع میتوانید برنده یک دلار شوید. دریافت بازپرداختی در حدود ۹۰ درصد بعد از بازی در یک دور طولانی کاملاً واضح است بنابراین رندوم عمل کردن دستگاه باعث ناسازگاری آن با پرداخت ۹۰ درصد نمیشود، بلکه رندوم بودن آن باعث ایجاد پرداختی به میزان ۹۰ درصد خواهد شد.
ماشین های اسلات هم دقیقاً بر همین اساس کار میکنند ولی مانند مثال بالا دارای نتایج محدود به ۱۰ عدد نیستند بلکه نتیج بدست آمده از آنها هزاران تا میلیونها حالت است. بازی های اسلات با آهنگها و سمبلهای زیادی نمایش داده میشوند، اما درواقع این همان رندوم بودن سازوکار دستگاه است که میتواند باعث پرداخت ۹۰ درصدی به بازیکن شود. نتایج رندوم به معنای این است که هیچ عاملی نمیتواند روی خروجی دستگاه اثر بگذارد. ادامه دادن بازی با ماشینها آنها را در گذر زمان تبدیل به اسلات های برنده یا بازنده نمیکند و یا سازوکار آنها بدین شکل نیست که اگر تا مدتها جک پات روی دستگاه ظاهر نشود حتماً بعد از مدتی بازی کردن و نیامدن جک پات برنده آن خواهید شد. همچنین نداشتن و یا داشتن کارت عضویت کازینو نتیجه را تغییر نمیدهد. بنابراین، هیچ الگو و یا چرخهای در بوجود آمدن نتایج نقشی نخواهد داشت. نتایج هر دور از بازی کاملاً رندوم است.
بعضی از افراد از من درباره تأثیر عوامل مختلف در نتایج بدست آمده میپرسند. جواب من مانند قبل است و باید بگویم که هیچ عاملی نمیتواند روی نتیجه بازی شما اثر بگذارد.
میزان پرداختی دستگاه با گذشت زمان تغییر نمیکند
زمان آن رسیده که آموختههای خود را در این مقاله بسط و گسترش دهیم. ممکن است بزرگترین افسانه درباره ماشین های اسلات این باشد که این دستگاه ها با گذشت زمان در بازی پرداخت کمتری را به بازیکن انجام میدهند. افرادی که اطلاعات ریاضی ضعیفی دارند ممکن است فکر کنند که یک پرداخت مشخص و قوانین رندوم بودن نتایج در تقابل باهم در تقابلند و شما زمانی که یک وسیله به صورت رندوم کار کند نمیتوانید ممیزان مشخصی از پرداخت را داشته باشید، اما باید بدانید که این رندوم بودن دستگاه است که درصد پرداخت را مشخص میکند. برای شخص شدن این موضوع از مثال توپ در بالا استفاده کردیم. حال میتوانیم با مثالی دیگر این مطلب را روشن کنیم: فرض کنید که کیسهای از تیله داشته باشید که ۹۵ عدد از آنها مشکی هستند و ۵ عدد از آنها سفیدند. برای هر بار برداشتن این تیلهها از کیسه یک دلار شرط میبندید. اگر تیلهای که انتخاب میکنید سیاه باشد، یک دلار خود را پس میگیرید و اگر این تیله سفید باشد، نمیتوانید یک دلار خود را پس بگیرید. به همین صورت میتوان متوجه بازده ۹۵ درصدی بازی شد. حال این بازی را در ورژن دستگاهی پیاده میکنیم: به دستگاه دستور میدهیم تا یک عدد را از بین ۱ تا ۱۰۰ برای بازیکن انتخاب کند و اگر این عدد بین ۱ تا ۹۵ باشد به بازیکن پرداخت بازی را انجام دهد. تا زمانی که انتخاب اعداد به صورت رندوم باشد دستگاه بازده ۹۵ درصد را برای پرداختی به بازیکنان خواهد داشت.
بیشتر بخوانید : نکاتی برای پیروزی در بازی ماشین اسلات
مثال دیگری را باهم بررسی میکنیم: فرض کنید برای شیر یا خط سکه یک دلار شرط بستهاید و زمانی که سکه شیر بیاید ۹۰ سنت پس میگیرید اما زمانی که خط بیاید تمام پول خود را میبازید بنابراین این شرطبندی بازدهی برابر با ۹۵ درصد برای شما خواهد داشت. در ورژن دستگاهی روی اعداد ۱ و ۲ شرطبندی میکنید اگر ۱ بیاید به شما ۱.۹۰ دلار پرداخت میشود. برای دوبار بازی کردن که نتیجه آن یک شیر و یک خط شود باید ۲ دلار پرداخت کنید که ۱.۹۰ دلار آن را پس میگیرید (۹۵%=۲/۱.۹). بنابراین اکنون میتوانید مفهوم بازده ۹۵% را بهتر متوجه شوید.
این مثالها درواقع مثالی از بازیهای ساده بودند، اسلات ها هم به همین صورت کار میکنند. بازی های بالا به ظاهر برای شما ثمبلی از بازی های بازنده هستند و در نظرتان جالب نیست، درست است؟ بنابراین کازینوها آنها را پیچیدهتر میکنند بطوریکه ریاضیات و محاسبات برای این سرگرمیها به راحتی قابل کشف نباشند.
رندوم بودن نتایج بازیهای کازینو جزء جدایی نشدنی آنهاست؛ همانطور که نتایج بازی های رولت و کرپس تصادفی است، نتایج بازی های اسلات هم کاملاً تصادفی و رندوم است.
بازی های کلاسیک کازینو براساس این اصل کار میکنند:
۱-در هر دور از بازی نتایج به صورت رندوم بدست میآیند ( از پرتاپ تاس گرفته تا چرخش چرخ بازی ها)
۲-زمانی که برنده میشوید، میزان پرداختی کمتر از شرطی که بستهاید خواهد بود.
هم در بازی های میزی کازینو و هم در اسلات ها، این کازینو است که برنده میشود چراکه این نرمافزارها براساس رساند سودی مشخص به کازینوها برنامه ریزی میشوند. در این میان، لازم نیست که کازینو برای شکست دادن بازیکنان در بازی های کرپس، اسلات و یا بلک جک تلاشی انجام دهد چراکه بازی های آن بر اساس رساندن سود به کازینو پایه ریزی شده است. این بازیکن است که در دراز مدت بازنده بازی میشود نه کازینو.
دستور قانون برای رندوم بودن نتایج
براساس حکم حوزه های قضایی لازم است تا نتایج تمام بازی های کازینو که بر پایه مهارت بازیکن نیستند به صورت رندوم ظاهر شوند که این موضوع شامل بازی های میزی و اسلات ها هم میشود.بنابراین سازندگان اسلات مجبورند که براساس قوانین این دستگاهها را طوری طراحی کنند که نتایج آن رندوم باشد، در غیر اینصورت موفق به فروش آنها نمیشوند. (بسیاری از حوزه های قضایی در واقع بازی ها را مورد آزمایش قرار می دهند تا اطمینان حاصل کنند که نتایج بازیها کاملاً غیر تصادفی هستند). بنابراین حتی اگر کازینویی بخواهد تغییری در دستگاه های خود بوجود بیاورد، شناسایی میشود. قسمتی از قانون رندوم بودن نتایج بازی ها به شرح زیر است:
یک وسیله بازی باید نتایج بازی ها را به صورت رندوم نمایش دهد. هر ترکیی که میتواند یک نتیجه برنده یا بازنده را رقم بزند باید در هر بازی به صورت کاملاً تصادفی ظاهر شود. روند انتخاب این ترکیب توسط دستگاه، نباید از الگوهای قابل شناسایی در این ترکیبات استفاده کند.
زمانی که یک سازنده دستگاه اسلات را میسازد، لیستی از از ترکیبات سمبلهای هر حلقه را ارائه میدهد و همچنین در کنار آن باید لیست پرداختی ترکیب برنده را هم منتشر کند. بنابراین، هرکسی که تا حدی اطلاعات ریاضی داشته باشد میتواند میزان پرداختی خود را بدون احتساب بونوس، محاسبه کند. ارائه کردن این دو مشخصه توسط سازنده اسلات میتواند میزان پرداختی دستگاه را به راحتی مشخص کند. اسلات، پرداخت مناسب را به صورت رندوم انتخاب کردن انجام میدهد.
همان طور که گفتم من توانستم اسلاتی را طراحی کنک که تمام نتایج آن به صورت رندوم است و رفته رفته با پرداخت به بازیکن میزان پرداختی آن کاهش پیدا نمیکند. باهم به یک فضای شبیه سازی شده در این دستگاه توجه میکنیم:
دگمه چرخش را بزنید. اسلات از بین ۷۰۴ هزار ترکیب، یکدسته را ظاهر میکند. من میزان بازده این اسلات را برابر با ۹۱.۶% در نظر گرفتم. طراحی این اسلات مانند اسلاتهای دیگر صورت گرفته است. هر یک از این سمبلها بر حسب تصادف انتخاب میشوند. من کد اسلات را به این صورت تنظیم نکردهام که از نتایج دورهای قبلی در مراحل بعد استفاده کند.
آیا موضوع را متوجه شدهاید؟
اگر اکنون متقاعد شدید که اسلاتها به صورت رندوم نتایج را ظاهر میکنند، پس باید به شما تبریک بگویم. ولی اگر همچنان فکر میکنید که اسلاتها نمیتوانند به صورت رندوم عمل کنند باید به خواند این مقاله ادامه دهید. ممکن است حتی من هم نتوانم شما را متقاعد کنم. به شما پیشنهاد میکنم تا حتماً درباره این موضوع در منابع معتبر جستجو کنید و مدارک و شواهد محکمی را در این زمینه بدست آورید. در این صورت برای تصمیم گیری در این زمینه دارای مدارک کافی هستید.
سعی کنید که زبان برنامه نویسی با کامپیوتر را یاد بگیرید. تمام دستگاه های اسلات با برنامههای کامپیوتری کار میکنند. جاوا اسکریپت و پایتون آسانترین زبانهای کامپیوتر هستند که میتوانید به یادگیری آنها بپردازید. برنامهای بنویسید که براساس آن بتوانید میلیونها ترکیب را به صورت رندوم تولید کنید.
آنالیزهای آماری را یاد بگیرید. برای مثال، یاد بگیرید که چگونه میتوانید سیستم خود را آزمایش کنید، این آزمایشات باید بگونهای باشند که بوسیله آنها بتوان تعیین کرد که نتیجه بدست آمده در دو مرحله به صورت رندوم است یا خیر. برای تست کردن رندوم بودن نتیجه باید آن را بوسیله یک برنامه امتحان کنید. اگر این کار را انجام ندهید، نمیتوانید به طرف مقابل اثبات کنید که اسلات شما به صورت رندوم کار میکند.
اسلات های آنلاین
من به شما پیشنهاد میکنم تا با دستگاه هایی غیر از اسلات بازی کنید چراکه شرطهای اسلات، اصلاً مناسب نیستند. میتوانید حتی با اسلاتهای آنلاین به صورت رایگان و با ژتونهای جعلی بازی کنید. یکی از بهترین کازینوهای آنلاین بووادا نام دارد که برای بازی در آن نیاز به ثبت نام و دانلود نرمافزار ندارید.