صفحه اصلی / آموزش بازی‌های کازینو / بلک جک / آموزش برد در تورنومت های بلک جک

آموزش برد در تورنومت های بلک جک

برد در مسابقات بلک جک آن‌طور که گفته می‌شود سخت نیست. اگر تاکنون سابقه بازی در مسابقات بلک جک و یا پوکر را داشته باشید، تجربیات بسیار ارزشمندی را به دست آورده‌اید. پس‌ازاین مرحله تنها کاری که نیاز به انجام آن دارید، استفاده از چند شیوه تخصصی و پیشرفته برای رسیدن به مراحل پایانی در این مسابقات است. درنتیجه می‌توان انتظار به دست آوردن جایزه‌های نقدی زیادی را داشت.

آشنایی با تورنومنت های بلک جک

به‌صورت عموم هر تورنومنت از دو و یا سه مرحله تشکیل می‌شوند. برنده هر دور از این مسابقات به مرحله بعدی سعود می‌کند. در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات ۶ تا ۷ میز وجود دارند. در هر یک از این میزها بازیکنان برنده دوره‌های قبلی باهم رقابت می‌کنند و برنده هر یک از این میزها به فینال مسابقات راه پیدا خواهد کرد. اکثراً جایزه‌ای به‌تمامی بازیکنان در مسابقات فینال تعلق خواهد گرفت. ولی بهتر است تا از قبل از شروع بازی خود را با تمامی قوانین و همچنین مراحل موجود در این دور از بازی‌ها آشناسازید.

در صورت نیاز می‌توانید از کارت پخش‌کن‌ها نیز سؤالاتی مشابه با موارد زیر بپرسید:

  • از هر میز چند بازیکن به‌عنوان برنده انتخاب خواهند شد؟
  • حداقل و حداکثر شرط‌بندی چقدر است؟
  • در هر دور چند دست بازی می‌شود؟
  • قوانین موجود به چه ترتیبی است؟
  • برنده بلک جک چه مقدار دریافت می‌کند؟
  • آیا بیمه هم وجود دارد؟
  • سایر قوانین موجود به چه صورت است؟

اکثر این قوانین خود به‌خوبی نمایانگر شرایط بازی هستند. بااین‌حال قوانین دیگری نیز برای این بازی وجود دارند. نیاز است تا بازیکنان با رعایت این قوانین بازی را به‌درستی اجرا کنند. نحوه شرط‌بندی نیز دارای اهمیت است. هر بازیکن باید پس از آشنایی با نحوه شرط‌بندی در هر مسابقه اقدام به این کار نماید. پس از آشنایی با قوانین و اصول پایه‌ای بازی می‌توانید عملکرد بهتری از خود به نمایش گذارید و احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

در اکثر موارد ژتون‌ها از ارزش پولی برخوردار نیستند و پس از ورود به مرحله پایانی امکان تبدیل آنها به پول نقد وجود دارد. به همین دلیل باید به‌صورت برنامه‌ریزی کنید که امکان برد برای شما به وجود آید. همانند بازی پوکر، در صورت از دست دادن تمامی ژتون‌ها امکان ورود به مرحله پایانی را از دست خواهید داد. به همین دلیل نیاز است تا شرط‌های اولیه را در مقادیر کم انجام دهید. درصورتی‌که بازیکنان شرط‌بندی اولیه را با ۱۰۰۰ دلار به‌صورت ژتون آغاز کنند و در هر دست ۲۰ دور وجود داشته باشد، پیشنهاد می‌شود تا شرط‌های اولیه خود رابین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار برنامه‌ریزی نمایید. پس از برد می‌توانید مقادیر شرط خود را افزایش دهید. درصورتی‌که کارت پخش‌کن به‌صورت متوالی برنده شود، مقادیر شرط‌بندی خود را نیز به همان نسبت کاهش دهید. منتظر دست ۱۷ بمانید و در این مرحله استراتژی خود را تغییر دهید.

چنانچه بیشترین ژتون‌ها را در مقایسه با دیگران به دست آوردید، تلاش کنید تا به دست ۲۰ برسید. مقدار شرط‌بندی بازیکنان در این مرحله بیشتر از سایر دست‌ها است. شما هم خود را با این شرایط هماهنگ کنید؛ و میزان شرط‌بندی خود را نیز به همان نسبت افزایش دهید. به‌عنوان‌مثال اگر بیشترین مقدار شرط ۵۰۰ دلار باشد، شما به ۵۰۵ دلار شرط‌بندی نیاز دارید. این مقادیر بیش از شرط‌بندی نزدیک‌ترین فرد به شما است. مقدار شرط‌بندی باید به‌صورت باشد که مقدار آن از دیگران بیشتر باشد.

استراتژی‌های موردنیاز در دست‌های اولیه بازی

پس از رسیدن به دست ۱۷، باید در مورد مقادیر بعدی شرط‌بندی نیز تصمیم‌گیری نمایید. این شرط‌بندی بستگی به مقادیر ژتون‌های موجود در دست سایر رقبا دارد. اگر این مقادیر نسبتاً برابر بود، بهتر است تا میزان شرط‌بندی شما نزدیک به سایر بازیکنان باشد. سعی نمایید تا مقادیر شرط‌بندی نزدیک به هم باشد. هدف شما هم در این مرحله رسیدن به دست نهایی است. درصورتی‌که در جایگاه به‌مراتب پایین‌تری در مقایسه با سایرین قرار دارید، نیمی از ژتون‌های خود را شرط‌بندی کنید و نیم دیگر را برای شرط‌بندی‌های بعدی نگه‌داری نمایید. در صورت برد، دارایی‌های رقبا را بررسی کنید و میزان شرط‌بندی خود را با توجه به دارایی‌های آنها مشخص نمایید. در صورت باخت دست ۱۷، باید بتوانید حداکثر میزان شرط‌بندی برای دست ۱۸ خود را تعیین نمایید. گاهی از مواقع نیاز است تا کل دارایی خود را وارد بازی کنید.

در صورت برد دست ۱۸، میزان شرط‌بندی سایر رقیبان را بررسی کنید و امکان شرط‌بندی مقادیر بیشتر و یا حتی نیمی از دارایی خود را بسنجید. در صورت لزوم نیمی از داشته‌های خود و یا کمتر از نیمی از آن را شرط‌بندی کنید و یا حداقل بیشترین مقدار ممکن را وارد بازی کنید. در دست ۲۰، در صورت داشتن بیشترین ژتون‌ها، امکان شرط‌بندی به میزانی بیشتر از سایر رقیبان را بررسی کنید. با این کار در صورت عدم وجود بلک جک و یا شانس دو برابر کردن و یا نصف کردن، امکان برد برای شما مهیا می‌شود.

اگر بیشترین ژتون‌ها در اختیار شما نیست، سایر مقادیر شرط‌بندی را مشاهده نمایید و مقادیر شرط‌بندی را برای کسب رتبه اول و همچنین کسب ژتون‌های بیشتر آماده نمایید. اگر مقادیر کافی در اختیار شما نیست، باید امیدوار باشید تا شانس با شما یار باشد و بتوانید اوضاع را به نفع خود تغییر دهید. همیشه به خاطر داشته باشید که چنانچه همه افراد تمامی و یا بخش اعظمی از ژتون‌های خود را شرط‌بندی کنند، با مدیریت درست شرایط می‌توانید در دست ۲۰ اوضاع را به نفع خود تغییر دهید و شاهد باخت سایرین باشید.

استراتژی نهایی

جایگاه اول از اهمیت بسیار بیشتری در مقایسه با جایگاه ششم و یا هفتم برخوردار است. به همین دلیل اولین قانون بلک جک ماندن در جریان بازی و عدم خروج است. از شرط‌بندی به میزان زیاد در مراحل اولیه خودداری نمایید. باید صبر کنید و با نحوه عملکرد بازیکنان دیگر در دست‌های ابتدایی آشنا شوید و سپس قدرت خود را به نمایش گذارید. درصورتی‌که کل سرمایه شما در حدود ۱۰۰۰ دلار باشد، در ابتدا با صد دلار وارد شوید. در صورت باخت مقدار شرط را به ۵۰ دلار کاهش دهید و سپس شرایط را به‌خوبی بررسی کنید. در صورت برد، میزان شرط را مجدداً به صد دلار افزایش دهید و سپس ۱۵۰ دلار و به همین ترتیب دربردهای مجدد خود ادامه دهید.

عموماً در مراحل پایانی دو و یا سه بازیکن به‌صورت سنگین وارد و با شکست از بازی خارج می‌شوند و میزان برد شمارا نیز افزایش خواهند داد. این شرایط به نفع شما هست. برخلاف دوره‌های ابتدایی که برای برد منتظر دورهای بعدی می‌ماندید، در صورت کسب سود زیاد از جانب رقیبان، می‌توان در مراحل ابتدایی ریسک بالاتری را متحمل شد. اگر این شرایط قبل از دست ۱۰ روی داد، باید مقادیر شرط‌بندی خود را افزایش دهید. میزان شرط‌بندی خود را به رقیبان نزدیک کنید.

دور نهایی دست شماره ۱۰

اگر شروع مسابقه با شما باشد و خواسته باشید دست شماره ۱۰ را بازی کنید، میزان شرط‌بندی را به سایر رقیبان نزدیک کنید. اگر دست خوبی در اختیار شما باشد، مقادیری را برای خود نگه‌دارید و مجدداً اوضاع را در دست ۱۷ بررسی کنید. اگر شرط تمامی افراد به هم نزدیک است، شرط خود را مشابه قبل ادامه دهید و منتظر دست ۱۷ باشید.

دور نهایی دست ۱۷ تا ۲۰

دست ۱۷: درصورتی‌که شروع‌کننده بازی هستید، فشار را ادامه دهید و میزان شرط‌بندی را نیز ثابت نگه‌دارید. اگر شرایط تقریباً مساوی است، حداکثر یک‌سوم از ژتون‌های خود را وارد بازی کنید. اگر جایگاه ضعیف‌تری در مقایسه با سایرین دارید، نیمی از دارایی خود را وارد کنید.

دست ۱۸: درصورتی‌که کنترل بازی را در اختیاردارید، میزان شرط را افزایش دهید. درصورتی‌که به انتهای دست نزدیک می‌شوید، نیمی از داشته‌های خود را وارد کنید. اگر جایگاه ضعیف‌تری در مقایسه با سایرین دارید، با حداکثر مقادیر وارد شوید. این مقادیر می‌تواند بیش از نیمی از دارایی شمارا تشکیل دهد.

دست ۱۹: با بیش از نیمی از داشته‌های خود وارد بازی شوید. در صورت امکان با مقادیری وارد بازی شوید که بتوانید داشته‌های خود را در دو شرط جدا به کار ببرید. سایر شرط‌بندی‌ها را با دقت بالایی تحت نظر داشته باشید. تا نیمی از داشته‌های خود را شرط‌بندی کنید. مدیریت صحیح اوضاع در این شرایط می‌تواند درنهایت به نفع شما باشد.

دست ۲۰: بدون در نظر گرفتن موقعیت جاری، بدون شک هدف نهایی شما کسب بیشترین ژتون‌ها در دست‌آخر هست. به همین دلیل نیاز است تا شرط‌بندی‌های خود را نیز مطابق با همین شرایط تعیین نمایید. درصورتی‌که جایگاه اکثر افراد نزدیک به هم باشد و شما هم اطمینان دارید که حداقل می‌توانید با یک شرط جایگاه دوم را به دست آورید، سعی در تثبیت این موقعیت داشته باشید. در غیر این صورت با حداکثر توان شرط‌بندی کنید. علاوه بر این باید همیشه این احتمال را در نظر داشته باشید که امکان باخت برای همگان در دست‌آخر نیز وجود دارد. در صورت روی دادن چنین حالتی، آیا آمادگی آن رادارید؟ در صورت وجود شش و یا هفت بازیکن که تمامی آنها برای کسب مقام اول و یا دوم شرط‌بندی می‌کنند، ممکن است توانایی برد شما با مقادیر شرط‌بندی و کارت‌های موجود در دست دیگر نیز وجود داشته باشد. اگر هیچ شانسی برای اول، دوم و یا سوم شدن نداشته باشید، می‌توان از این روش استفاده کرد.

در بعضی از دست‌ها نیز می‌توانید از قابلیت دو برابر کردن بهره ببرید. این شرایط در صورتی پیشنهاد می‌شود که هیچ راه دیگری برای برد وجود نداشته باشد. اگر ژتون‌های شما معادل ۱۰۰۰ دلار باشند و ژتون‌های دو و یا سه بازیکن دیگر معادل ۲۰۰۰ دلار باشد، در چنین حالتی برای مقام چهارم مبارزه می‌کنید و پول اندکی نیز به دست خواهید آورد. چنانچه ۵۰۰ دلار شرط‌بندی نمایید، نخواهید توانست به هدف موردنظر خود برسید. مگر اینکه شانس با شما یار باشد و با دست‌های پیش رو بتوانید از قابلیت دو برابر کردن و یا اسپلیت استفاده نمایید. در دست ۲۰ و با از دست رفتن تمامی موقعیت‌ها می‌توانید از این شیوه استفاده کنید.

پس از پایان دست‌آخر، تقسیم ژتون‌ها را با دقت دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که ژتون‌ها بین تمامی افراد به‌صورت مناسب تقسیم می‌شوند. شمارش ژتون‌ها را نیز با دقت مشاهده نمایید. احتمال روی دادن اشتباه در این شرایط وجود دارد. به همین دلیل همواره دقت کنید. سهم خود را دریافت کنید، انعام کارت پخش‌کن را بپردازید و از بازی خود لذت ببرید.

این مطالب را نیز ببینید!

بازی بلک جک برای اندروید

بازی بلک جک برای اندروید

آیا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان تا حد امکان در بلک جک برنده شد؟ باخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *