صفحه اصلی / سایر مقالات / فواید بازی های کارتی در افزایش مهارت ذهن

فواید بازی های کارتی در افزایش مهارت ذهن

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که کارت‌ها فقط برای بازی کردن و سرگرمی هستند، اما دانستن نحوه اجرای بازی های کارتی بر سر میز بازی‌ها بسیار مهم خواهد بود. حتی یک بازی ساده با کارت هم می‌تواند ذهن فرد را هوشیار نگه دارد، حافظه او را تقویت کند، اعتماد به نفس فردی را افزایش می‌دهد و مهارت‌های مهم بازیکنان را در زمینه تجارت و حرفه‌ای شدن افزایش می‌دهد. انتخاب بازی های کارتی به عنوان یک سرگرمی یک تجربه مهم است و تنها جنبه سرگرمی ندارد.

تأثیر بازی های کارتی

تأثیر بازی های کارتی

بزرگسالان

بهبود مهارت‌ها در بازی های کارتی برای بزرگسالان با فواید زیادی همراه است. ما به عنوان بزرگسالان در حالت عادی، به بازی با کارت به عنوان یک سرگرمی نکاه می‌کنیم اما محققان ثابت کرده‌اند که این بازی‌ها برای ما همراه با فواید زیادی هستند لذت بردن از کاری که می‌کنید یکی از راه‌های کم کردن استرس است، درواقع گذراندن زمان با افرادی که دوست دارید، می‌تواند راهی برای فرار از روزهای پراضطراب باشد. بازی کردن و سرگرم شدن حتی بین حیوانات هم رواج دارد و بعضی از آنها حتی بازی‌های خطرناکی را باهم صرفاً جهت سرگرمی انجام می‌دهند. بازی کردن و سرگرم شدن تنها باعث آرامش فکر نمی‌شود بلکه باعث تحریک و رشد سلول‌های بخشی از مغز که مسئولیت عواطف و احساسات ما را بر عهده دارند، می‌شود. آیا همچنان با اختصاص دادن زمان خود به بازی‌ها مشکل دارید؟اینگونه فکر کنید: زمانی که با کارت سرگرم می‌شوید، میزان استفاده از زمان استراحت خود را به حداکثر می‌رسانید چراکه در این صورت بدن شما در حال استراحت و فکرتان در حال ورزش است.
بازی‌های کارتی پویایی اجتماعی خاص خود را برای بزرگسالان به همراه دارند و یکی از بهترین راه‌ها برای تشکیل یک گروه دوستی است که کاملاً بدون هیچ تشریفاتی حتی در طول هفته هم می‌توانند دور هم جمع شوند و نیاز به پوشیدن لباسی خاص ندارند. در این بین از طریق شیوه منحصر به فردی می‌توانید دوستان خود را بشناسید: دراکثر بازی‌های کارتی نیاز است که ذهن طرف مابل و یا همتیمی خود را بخوانید. پوکر مثالی بسیار خوب در این زمینه است چون لازم است که هر لحظه به حرکات همه توجه کنید. آیا بازیکن واقعاً یک کارت بد را برمی‌دارد و یا وانمود می‌کند که خوشحال است؟ آیا بازیکن بلوف می‌زند و یا واقعاً مطمئن عمل می‌کند؟ این شمایید که باید تشخیص دهید! شما باید در رفتار خود محتاط باشید و احساسات خود را زیاد نشان ندهید و کاملاً محتاط عمل کنید. این تمرین می‌تواند تمرین فوق‌العاده‌ای برای شرکت در جلسات مهم و جدی باشد؛ جایی که نیاز است خود را کنترل کنید و یاد می‌گیرید که چگونه متقاعد کننده رفتار کنید.در بازی‌هایی مانند پوکر لازم است کاملاً با اعتماد به نفس عمل کنید و بدون داشتن تعصب زیاد نسبت به ارزش کارت‌ها به بازی ادامه دهند، نباید اجازه دهند که استرس بازی بر تصمیم گیریشان تأثیر بگذارد و تصمیمات شتاب‌زده بگیرند. اگر می‌خواهند با یک دست ورق خاص برنده شوند باید زمان فولد را تشخیص دهند. این توانایی به شما در کارتان کمک می‌کند تا تیز عمل کنید تا هیچ قراردادتجاری مناسبی را از دست ندهید چراکه شما قبلاً تصمیم گیری زیر فشار را تمرین کرده‌اید و تسلط کافی برای کنتر اوضاع را دارید.
بزرگسالان همچنین می‌توانند در بازی‌های کارتی حافظه کوتاه مدت خود را تقویت کنند. استفاده از تکنیک بریج در بازی‌های کارتی بسیار مفید است، مطالعات نشان می‌دهد که هنگام استفاده از این تکنیک بخشی از مغز که مسئول بالا بردن قابلیت سیستم ایمنی بدن است فعال می‌شود. در استفاده از این تکنیک ۳ مهارت تجسم، به خاطر سپردن و نتیجه گیری کاملاً تقویت می‌شوند. بازی کردن در پایان روز می‌تواند خستگی یک روز کاری را از تن بدر کند و راهی مناسب برای بازیابی توان در کنترل دوباره امور است؛ به ویژه در روزهایی که حس می‌کنید کنترل اوضاع از دست شما خارج شده است. این بازی‌ها فرصتی برای ذهن به وجود می‌آورند تا در میان مسئولیت‌های زیادی که باید به آنها فکر کند گیج نشود ، آن را در جهتی درست هدایت می‌کند و پرسپکتیو بهتری از اوضاع به شما می‌دهد. هر نوع از بازی را که انتخاب کنید و با آن سرگرم شوید در نحوه پیدا کردن راه حل به شما درباره مشکلاتتان کمک خواهد کرد چراکه ذهن را برای روبه‌رو شدن با مسائل زندگی آماده می‌کند.

افراد معلول

بازی با کارت فواید زیادی برای معلولان به ویژه برای کسانی که مشکل شناخت و تشخیص دارند، خواهد داشت: آنها می‌توانند از کارت برای شمارش، شناخت اعداد، مچ کردن شکل‌ها باهم و حتی عملیاتی مانند جمع و تفریق و ضرب استفاده کنند. برای مثال یک نفر با داشتن حافظه تصویری خوب ممکن است با تمرین کردن از طریق کارت‌ها پیشرفت بهتری داشته باشد چون اعداد و تصاویر را باهم و در کنار هم می‌بیند. معلولان می‌توانند حافظه و مهارت عملکردی خود را در این بازی‌ها تقویت کنند. هرچه بیشتر در این سرگرمی‌ها پیشرفت کنند، در بازی‌های پیچیده‌تری که نیاز به توجه و تمرکز بیشتری دارد، با مهارت بهتری عمل می‌کنند. با تمرینات مکرر، می‌توانند مهارت‌های مربوط به استراتژی‌های کاربردی در بازی را افزایش دهند و رو به جلو حرکت کنند، پتانسیل پیشگویی نتایج را پیدا کنند و در برنامه‌ریزی موفق‌تر عمل می‌کنند. توسعه مهارت‌های اجتماعی از جمله فواید مهمی است که که در کارت بازی‌های معلولین اتفاق می‌افتد. اگر این افراد در برخورد با دیگران خجالتی باشند و دچار استرس شوند، این سرگرمی می‌تواند فرصتی برای تعامل واقعی با دیگران بدون اجبار در این زمینه باشد. سرگرم شدن با این بازی‌ها راه خوبی برای تمرین قوانین مانند رعایت نوبت، اطاعت از قانون و مقاومت دربرابر بازی فریبکارانه است. تمرکز روی کارتی که وارد بازی می‌شود بهترین راه برای تمرین جمع کردن حواس است. بازی کردن می‌تواند اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد و فرصتی را به آنها می‌دهد تا با بازی خوب دوستانشان را تحت تأثیر قرار دهند. آنها می‌توانند یک دسته ورق را به راحتی با خود حمل کنند که همین کار باعث بالا رفتن مهارتشان در کنترل و حمل اشیا می‌شود و به بهبود وضعیت حرکتی آنها کمک می‌کند.
دوستان و اعضای خانواده معلولان می‌توانند نقش مهمی را در بالا بردن اعتماد به نفس این افراد برای بازی کردن ایفا کنند، اعتماد به نفس آنها را بالا ببرند و با الفاظ شفاهی مثبت به آنها این سرگرمی‌ها را آموزش دهند. تکرار بازی‌ها و سرگرمی‌های یکنواخت نمی‌تواند در پیشرفت آنها تأثیرزیادی داشته باشد و تنها به عنوان یک راه فرار برای سرگرم شدنشان به حساب می‌آید. پیدا کردن توانایی شکست دادن در بازی، به ویژه در سرگرمی‌هایی که در آنها خوب بازی می‌کنند، می‌تواند برد بزرگی به حساب بیاید چراکه می‌توانند خود را به عنوان یک حریف قدرتمند به بقیه معرفی کنند.

سالمندان

سالمندان

فواید بازی با کارت در سالمنان بسیار قابل توجه است. یک فرد سالمند می‌تواند به تنهایی با کارت سرگرم شود و با تمرکز در بازی مهارت ذهنی خود را افزایش دهد. این تمرین ذهنی می‌تواند در هر زمان و هر مکان و همچنین افراد دیگر هم انجام شود. افرادی که در حرکت و یا دید خود دارای محدودیت هستند می‌توانند از کارت‌های مخصوصی برای سهولت در بازی استفاده کنند. در حالی که بازی با ورق نمی‌تواند لزوماً مانع از بروز بیماریهایی نظیر آلزایمر شود اما این تصور وجود دارد که تحریک منظم مغز از این نوع
می‌تواند تاخیر در بروز علائم باشد و به فرد اجازه دهد که در سطح بالاتری عمل کند. بازی با کارت به سالمندان اجازه می‌دهد تا با افراد دیگر بیشتر در ارتباط باشند که در این میان با پیدا کردن گروه‌های مناسب خود می‌توانند آخر هفته‌ها را همراه با سرگرمی سپری کنند. این کار نه تنها می‌تواند نگرانی و تحریک پذیری از بیماری آلزایمر را کاهش دهد بلکه می‌تواند خاطرات خوب گذشته را هم برای آنها تداعی کند. ممکن است در گذشته مادر شما با پدرتان آخر هفته را به بازی با کارت اختصاص می‌دادند، بنابراین بازی کردن با شما این خاطرت را برایش زنده می‌کند.
بالا بردن حس شناختی و تحریک ذهنی و کار کردن با مغز از جمله فواید بازی با کارت است. اگر برای اولین بار به دنبال یاد گرفت این سرگرمی می‌روید و یا یک سرگرمی را از دوران جوانیتان برای بازی کردن انتخاب می‌کنید، از شروع کردن و قدم گذاشتن در این راه نترسید؛ چراکه هدف این است: داشتن سرگرمی و استراحت.

این مطالب را نیز ببینید!

شرط‌ بندی آنلاین | مقابله با احساسات هنگام شرط‌ بندی

شرط‌بندی آنلاین نوعی سرگرمی‌ آرامش بخش اما در عین حال بسیار هیجان انگیز است. هیجان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *