صفحه اصلی / سایر مقالات / نکات مفید برای انتخاب بازی های کارتی

نکات مفید برای انتخاب بازی های کارتی

همه ما هزاران بار شنیدیم: تکنولوژی ما را به همدیگر نزدیکتر می‌کند اما ما را از افرادی که به آنها نزدیکتریم دورتر می‌کند. با ورود تکنولوژی به گوشی‌های همراه فرصت‌های ارتباط نزدیک با افراد بسیار کمتر شده است. خوشبختانه بازی های کارتی راهی است که با آنها می‌توانید با افرادی که دوست دارید وقت بیشتری را بگذرانید در این صورت موقعیتی هم برای آموزش و فراگیری بازی برای همه فراهم می‌شود. مطالبی که در این مقاله بیان می‌شود باعث بهبود و شناخت مهارت‌های خود، باز کردن ذهن و خلق خاطرات طولانی و سنت‌های ماندگار می‌شود.

فواید بازی های کارتی

روابطی که با بازی‌ های کارتی ساخته می‌شوند

فواید بازی های کارتی

ما اغلب گرفتار زندگی خودمان می‌شویم و فراموش می‌کنیم روابط خود را اعم از عاشقانه ، دوستانه یا خانوادگی پرورش دهیم. بازی های کارتی یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها برای تعامل با دیگران است. بهترین قسمت ماجرا این است که این بازی جنبه سرگرمی دارد و افراد از آن استقبال می‌کنند. بازی های کارتی را می‌توان در هر زمان و هر کجا انجام داد. یک دست ورق به اندازه کافی برای حمل کردن سبک و کم‌حجم است و می‌توانید به راحتی آن را در جیب خود و یا ماشینتان حمل کنید. بسیاری از بازی‌ها با ولید سروصدا همراه هستند در حالی که در این نوع از سرگرمی که با کارت انجام می‌شود سوصدای زیادی تولید نمی‌شود. همراه این بازی‌ها می‌توانید سرگرمی را هم تجربه کنید. زمانی که شما یک دست کارت داشته باشید، نیازی نیست تا گوشی خود را برای سرگرم شدن بالا و پایین کنید و در جستجوی فردی باشید تا بتوانید با او ارتباط برقرار کنید. برای گذراندن وقت آزاد خود می‌توانید با بازی اسلپ جک سرگرم شوید و یا بازی سولیتیر بعد از یک روز شلوغ می‌تواند به شما آرامش ببخشد. هیچ فشاری روی شما برای برد وجود نخواهد داشت و شما را برای روبه‌رو شدن با موانع آماده می‌کند. ممکن است روی دسته کارت‌هایی که دربازی می‌آیند کنترلی نداشته باشید ولی می‌دانید که قرار است چه اتفاقی در روند بازی بیفتد. ممکن است هدف اصلی شما برد دربازی باشد ولی سعی کنید از خود بازی لذت ببرید. این فضای آرام باعث شده بازی های کارتی یک فعالیت عالی برای به اشتراک گذاشتن با دیگران را فراهم کند. انجام گفتگو با دیگران در شرایطی که شما را معذب نکند بسیار خوب است. برای مثال یک مهمانی شام ممکن است افراد را دورهم جمع کند ولی به دلیل رسمی بودن فضا شما در گفتگوهایتان با محدودیت روبه‌رو می‌شوید. اکثر اوقات در این لحظات مکالماتتان با فردی که کنار شما نشسته است صورت می‌گیرد و صحبت‌های گروهی مربوط به موضوعات عمومی می‌شود که همه بتوانند راجع به آن نظر دهند. اما بازی‌ های کارتی این اتمسفر و جو را نخواهند داشت و بزرگسالان را نسبت به آنچه که در روند بازی روی می‌دهد هیجان زده می‌کند. دانشمندان معتقدند که بازی کردن یکی از راه‌های موثر برای کم کردن استرس در بزرگسالان است. یک بازی کارتی با همسایه‌تان و یا گروه قدیمی دبیرستانتان می‌تواند یخ بین افرادی که باهم غریبه‌اند را بشکند و دوستی صمیمانه‌ای را بین افراد ایجاد کند. اگر به دنبال راهی برای پیوند با شخصی از نسل دیگر هستید ، بازی با کارت می تواند اولین قدم برای یافتن زمینه مشترک باشد. شاید شما بخواهید زمان بیشتری را با مادرتان سپری کنید که یک نوع از بازی های کارتی را دوست داشته باشد. از او بخواهید تا به شما یاد دهد که چگونه این بازی را انجام دهید و از فرصت استفاده کنید تا مادرتان را بیشتر بشناسید. چه کسی این بازی را به او آموخت؟ چرا این بازی انتخاب مورد علاقه اوست؟ می‌توانید خاطرات بچگی خود را درباره اوقاتی که او این بازی را انجام می‌داد با او در میان بگذارید و الآن هر زمان که کسی را می‌بینید که کارت پخش می‌کند شما را یاد مادرتان می‌اندازد. حتی می‌توانید چند حقه در نوع از بازی که در آن واردید به او بیاموزید و سپس از او بخواهید که با شما رقابت کند و به عنوان حریف مقابلتان در این نوع سرگرمی قرار بگیرد. می‌توانید در بازی های کارتی محبت و علاقه خود را نسبت به طرف مقابل نشان دهید و در آخر درمی‌یابید، زمانی را که برای بازی کردن باهم می‍گذرانید اوقات مورد علاقه‌تان است.

بازی های کارتی با هر نوع سطحی از توانایی

مشکلی که در مورد بسیاری از سرگرمی‌ها وجود دارد این است که استفاده از آنها برای افرادی که پیش‌زمینه‌ای در این سرگرمی ندارند بسیار سخت است. بازی‌های کارتی محدود به یک یا دونمونه نمی‌شوند و افراد می‌توانند بسته به نوع توانایی و استعداد خود یکی از آنها را انتخاب کنند. به علاوه بسیاری از این بازی‌ها برپلیه شانس هستند و نیازی به استعداد خاصی ندارند. همچنین گزینه‌هایی برای افرادی که مهارت کمی در بازی‌های دستی مانند نگه‌داری کارت‌ها در دست دارند این امکان وجود دارد که بتوانند با کارت‌هایی در سایز بزرگتر بازی کنند. همچنین افرادی که مشکل دید دارند هم از این کارت‌های بزرک‌تر می‌توانند استفاده کنند که بتوانند راحتتر اعداد و اشکال را ببینند. این تجهیزات به نسبت ارزان هستند و می‌توانید به صورت آنلاین آنها را تهیه کنید.
به دلیل ماهیت بازی هایی که با کارت انجام می‌شود لازم نیست که در این سرگرمی تحرک خاصی داشته باشید. حتی بازی‌های گروهی هم که با کارت‌ها انجام می‌شوند نیازی به مکان ویژه‌ای برای جمع شدن ندارند. این نوع از سرگرمی برای افرادی که دچار ضعف‌های جسمانی هستند و از حضور در اجتماع و ارتباط با سایرین امتناع می‌کنند فرصتی را فراهم می‌کنند تا در جمع حضور یابند. آنها می‌توانند بدون احساس فشاری بازی کنند و با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند. بازیکنان می‌توانند همزمان سرگرم شوند و با همدیگر تعامل داشته باشند.
بازی های کارتی فرصتی عالی را برای کسب مهارتی جدید فراهم می‌آورند و می‌توانند چالاکی و مهارتتان را در یک زمین از بازی افزایش دهند. می‌توانید هر زمان که می‌خواهید بازی را با خود و یا دیگران تمرین کنید و زمانی که از نظر تکنیکی قوی شدید می‌توانید به دیگران هم آموزش دهید. این یک راه دیگر برای تعامل است.

افزایش عملکرد مغز در بازی با کارت

افزایش عملکرد مغز در بازی با کارت

سرگرمی با کارت باعث می‌شود که مهارت ریاضی شما و حساب کتابتان افزایش یابد در حالی که کار کردن با آنها اصلاً کار پیچیده‌ای نیست. استراتژی یک بازیکن خوب به صورت جلورونده در بازی برای گرفتن نتیجه عمل می‌کند. شما باید سرعت عمل بالایی در حل مسائلی که در طول بازی اتفاق می‌افتد داشته باشید و نیاز دارید که محاسبات ریاضی را به سرعت انجام دهید و یا برای انجام حرکت بعدی خود آنالیزهای لازم را به راحتی انجام دهید. بازی با کارت می‌تواند ذهن شما را درگیر تمرین دیگری هم بکند.در بعضی از بازی‌ها نیاز به مانیتور کردن این است که کدام کارت قرار است در دست بعدی بازی شود و یا لازم است تا رفتار بعدی حریف را آنالیز و حدس بزنید. این کار درواقع آزمایش حافظه است. به این معنا که لازم است به یاد بیاورید که حریف شما در مرحله قبل کدام کارت را وارد بازی کرده است. تقویت حافظه در بسیاری از جنبه‌های زندگی از مکالمه‌ای بین شما ودوستتان گرفته تا برگزاری کنفرانس بسیار مفید است.
زمانی که هم بازی می‌کنید و هم با دوستتان ارتباط برقرار می‌کنید ، فرصتی برای یادگیری نیز دارید. اگر برای مثال با کسی که در خارج از کشور بزرگ شده است بازی می‌کنید ، می‌توانید بفهمید که زندگی در کشور دیگری چگونه است. یا شاید پدربزرگ شما بتواند در مورد کودکی خود در شهر کوچک خود برای شما تعریف کند در این صورت به شما در باره تاریخچه زادگاه خود بینش می‌دهد.
موقعیت‌هایی در زندگی هستند که نمی‌توانید آنها را کنترل کنید. در بازی های کارتی ، قوانین همیشه یکسان هستند و از یک مرحله تل مرحله دیگر تغییری نمی‌کنند. یاد می‌گیرید که چطور موانعی را که در زندگی روزمره برایتان چالش برانگیز است را پشت‌سر بگذارید. این مسئله به بسیاری از افراد قدرت کنترل شرایط را می‌دهد. حتی بازی‌هایی هم که برپایه شانس هستند از این قاعده مستثنی نیستند چراکه حریف شما هم به اندازه شما شانس دارد و درواقع تمام امور در بازی برای هردو شما کاملاً یکسان پیش می‌رود. این سرگرمی فرصتی را برایتان ایجاد می‌کند تا با افرادی که مشکل ارتباطی دارید، بتوانید تعامل برقرار کنید و درنتیجه میزان سطح شادمانی خود را در زندگی افزایش دهید. برای مثال بعد از یک نزاع خانوادگی می‌توانید مشکلات خود را با خواهر خود با انجام سرگرمی کارتیتان در دوران کودکی برطرف کنید. حتی این سرگرمی می‌تواند راهی برای نزدیکی به شریک زندگیتان بعد از یک مشاجره جدی باشد. اگر مشکل ارتباطی دارید باید بگویم که این سرگرمی می‌تواند محیطی امن و آرام را برای گفتگو به همراه داشته باشد. انتخاب این نوع از سرگرمی شانسی برای تمرین ذهنتان از راهی جالب به شما می‌دهد و هرچه بیشتر در این مسیر تمرین کنید، مهارت ذهنی بیشتری را بدست می‌آورید. انتخاب این بازی یک فرصت عالی برای ارتباط با دیگران را فراهم می‌کند و می‌توانید انواع مهارت‌های مفید را در این فرآیند کسب کنید. بنابراین دفعه بعد که به دنبال راهی برای رهایی از فشار یک روز کاری هستید از دوستتان و یا شریکتان بخواهید تا به شما برای داشتن یک تفریح کارتی ملحق شود.

این مطالب را نیز ببینید!

شرط‌ بندی آنلاین | مقابله با احساسات هنگام شرط‌ بندی

شرط‌بندی آنلاین نوعی سرگرمی‌ آرامش بخش اما در عین حال بسیار هیجان انگیز است. هیجان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *