این بار که به کازینو میروید، وقتی به بازیهای رومیزی نزدیک میشوید بایستید و گوش کنید. احتمالا از میز بازی کرپس، فریاد هیجان و خوشحالی میشوید که با بهقد زدن و کفزدن بازیکنان همراه است.بازی کرپس هیجانانگیزترین بازی در کازینو است که بازیکنان از بیرون دادن احساسات خود در آن نمیترسند. بازی سریع است و گاهاً با صدای بلند. بههمین دلیل است که کرپس احتمالاً یکی از جذابترین بازیها برای تازهکاران است. اگر شما هم همینطور حسش میکنید، شما تنها نیستید.
بازیکنان زیادی علاقه دارند تا بازی کردن کرپس را یاد بگیرند، اما فکر به نزدیک شدن به یک میز بازی کرپس آنها را میترساند.
چند سال از سالهای رفتن من به کازینو میگذشت که تصمیم گرفتم ببینم این بازی چگونه است و چطور میتوانم آن را بازی کنم. میدانستم که یک شرط خطرد با لبۀ خانۀ ۱.۴۱ درصدی، در کرپس یکی از بهترین شرطها را در بازیهای کازینویی ارائه میداد. این من را بهحرکت درآورد تا بازی کردن آن را یاد بگیرم. این تصمیمی بود که هیچ وقت از آن پشیمان نشدم. من عاشق بازی کردن کرپس هستم و طی سالها، دوستان زیادی را با این بازی آشنا کردهام.
کرپس آنطور که بهنظر میرسد گیج کننده نیست. درواقع بازی آسانی برای یاد گرفتن است. یک درک اولیه از قوانین پایۀ بازی و چگونگی شرطبندی خطرد شما را به راه درست هدایت میکند. وقتی بازی کردن کرپس را شروع میکنید بههیج عنوان نیاز ندارید که از شرطهای دیگر آن چیزی بدانید. حدود ۴۰ نوع از شرطبندی در قالب کرپس وجود دارد که بیشتر آنها مانند شرطهای پروپوزیشن و هاردوی، شانسهای بسیار بدی دارند که بهتر است از آنها دوری کنید. برای شروع بازی کرپس، تمام آنچه که نیاز دارید درک اولیۀ شرط خط گذر است.
شرط خط گذر در بازی کرپس
یک شرط خط گذر ساده بهاین صورت کار میکند. شما قبل از اینکه یک تاسانداز تاس انداختنش را شروع کند، شرط خود را بر روی خط گذر و جلوی آن بازیکن میگذارید. این باعنوان رول خروجی شناخته میشود. اگر تاسانداز ۷ یا ۱۱ بیاورد، شما برنده میشوید. اگر آن بازیکن ۲، ۳ یا ۱۲ بیاورد، شما میبازید. اگر هر عدد دیگری بیاورد، آن عدد، عدد سر میشود. تاسانداز باید قبل از ۷ آوردن، دوباره همان عدد را بیاورد. اگر این اتفاق بیافتد، شما حتی شرط خطگذری که گذاشتهاید را نیز برنده میشوید. اگر قبل از آوردن عدد سر، ۷ بیاید، شما میبازید.
مثال
یک تاسانداز برای اولین بار تاس میاندارد و عددهای ۴ و ۲ میآورد. جمع آن ۶ است، که عدد «سر» میشود. کارتپخشکن یک کارت شمارهی ۶ روی میز کرپس میگذارد. حال تاسانداز باید یک ۶ قبل از ۷ بیاورد. اگر ۶ بیاورد، شرط خط گذر برنده میشود و تاسانداز دوباره تاس میاندازد. این یک تاس خروجی جدید است و فرایند مشابهی برای زمانی که تاسانداز، برای اولین بار تاس میاندازد اعمال میشود.
اگر تاسانداز قبل از ۶، ۷ بیاورد، شرط خط گذر میبازد و تاس به نفر بعدی (تاسانداز بعدی) منتقل میشود.
شرط شانسها
وقتی که سر معلوم شد، کسی که شرط میبندد میتواند پشت شرط خط گذر شرطهای بیشتر ببندد. این باعنوان «شرط شانسها» شناخته میشود. این تتنها شرط در کازینو است که لبۀ خانه ندارد و با شانسهای درست پرداخت میشود.
بیشتر کازینوها شرطهای دوتایی ارائه میدهند، به این معنی که میتوانید دوبرابر شرط خط گذر خود شرطبندی کنید. اگر شرط خط گذر شما ۵ دلار است، اجازه دارید که شرط شانس ۱۰ دلاری شرطبندی کنید.
شرط شانسها بهصورت زیر پرداخت میشود:
اگر سر ۴ یا ۱۰ باشد، ۲ تا ۱ی پرداخت میشود.
اگر سر ۵ یا ۹ باشد، ۳ تا ۲ تا پرداخت میشود.
اگر سر ۶ یا ۸ باشد، ۶ تا ۵ تا پرداخت میشود.
یک شرط خط گذر سادهترین شرطی است که میتوانید بر روی میز کرپس داشته باشید و آن میتواند شما را در بازی کردن این بازی مهیج بهراه بیاندازد.
یک راه آسان برای یادگیری کرپس استفاده از درسهای آسانی است که توسط بسیاری از کازینوها ارائه میشود. این درسها به شما قوانین پایه را یاد میدهند و برخی آداب میز کرپس را نشان میدهد که شما را در نزدیک شدن به میز بازی بهتر هدایت میکند.