بسیاری از آدمها شیفتۀ بازی رولت میشوند و بهخصوص این موضوع نظرشان را جلب میکند که آیا ممکن است همواره در بازی رولت برنده بود. پاسخ ما نه است، اما در اینجا نشان میدهیم چطور میتوان شانس برندهشدن را بیشتر کرد.
ــ یک گردونۀ تکصفره (اروپایی) پیدا کنید، که سود کازینو را به نصف کاهش میدهد.
ــ شریکی برای بازیکردن پیدا کنید، دوست یا آشنایی که به عنوان شریک با شما بازی کند.
ــ با تکنیک بازی کنید، راههایی که بازیکنان میتوانند برای دستکاری سیستم امتیازاتی که کازینو میدهد بهکار ببرند.
ــ از برخی سیستمهای بازی اجتناب ورزید، سیستمهای مارتینگل و دالامبر طراحی شدهاند تا جیب بازیکنان را خالی کنند.
موضوع غلبه بر بازی کازینو بدینمعناست که بیشتر از آنچه کازینو از ما میگیرد از آن بگیریم. اگر موقع بازی 1000 دلار ببازید، اما در اتاقهای رایگان به اندازۀ 1300 دلار غذا و الکل و بلیتهای نمایش دریافت کنید کازینو را در بازیاش مغلوب کردهاید. شما بیش از آنچه به کازینو دادهاید از آن گرفتهاید. مراحل زیر نشان میدهد که یک بازیکن چطور میتواند چنین کاری کند.
یک گردونۀ رولت تکصفره پیدا کنید
این اولین گام مهم در شرطبندی رولت است. رولت تکصفره سود کازینو را از 5.26 درصد به 2.63 درصد کاهش میدهد، این قضیه موقعیت اولیۀ خوبی به بازیکن میدهد. هرچند رولت کمیاب فرانسوی، اگر بتوان پیداش کرد، بهترین موقعیت اولیه را برای بازیکن مهیا میکند که در آن سود کازینو 1.35 درصد است. در جدول زیر درصدهای دقیق گردونههای آمریکایی، اروپایی، و گردونۀ کمیاب فرانسوی آمده است.
نام شرط | فضاهای بردن | پرداختی | رولت آمریکایی | رولت اروپایی | رولت فرانسوی |
0 | 0 | 35 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
دوصفر (00) | دوصفر (00) | 35 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
استریت آپ | هر عدد تکی | 35 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
ردیفی | صفر و دوصفر | 17 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
اسپلیت | هر دو عدد کنار هم | 17 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
بسکت | 0، 1، 2 یا 00، 2، 3 یا 0، 00، 2 | 11 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
استریت | هرکدام از 3 عدد افقی | 11 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
کرنر | هر چها عدد متصل به هم در یک بلوک | 8 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
خط بالایی | 0، 00، 1، 2، 3 | 6 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
شش خط | هر شش عددی از دو ستون افقی | 5 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
ستون اول | 1، 4، 7، 10، 13، 16، 19، 22، 25، 28، 31، 34 | 2 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
ستون دوم | 2، 5، 8، 11، 14، 17، 20، 23، 26، 29، 32، 35 | 2 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
ستون سوم | 3، 6، 9، 12، 15، 18، 21، 24، 27، 30، 33، 36 | 2 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
فرد | 1، 3، 5، 7، 9، 11، 13، 15، 17، 19، 21، 23، 25، 27، 29، 31، 33، 35 | 1 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
زوج | 2، 4، 6، 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20ف 22، 24، 26، 28، 30، 32، 34، 36 | 1 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
قرمز | همۀ عددهای قزمر | 1 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
سیاه | همۀ عددهای سیاه | 1 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
1 تا 18 | 1 تا 18 | 1 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
19 تا 36 | 19 تا 36 | 1 به 1 | 5.26 | 2.7 | 1.35 |
نکتۀ دیگر پیداکردن یک شریک برای بازی است تا با او دست به یکی کنیم و با بیشترین امتیازاتی که میتوان از کازینو گرفت سر آن کلاه بگذاریم.
با تکنیک بازی کنید
بازی باتکنیک زمانی نمود مییابد که بازیکن سود کند. رولت بازیای است که در یکسری موقعیتهای خاص میتوان دورش زد و از آن امتیاز گرفت. دورزدن رولت بستگی به فریفتن و بهغلطانداختن آن دارد. بهطور کلی منظور این است که باید خودتان را با شرایط بازی وفق دهید. آخر هفتهها، تعطیلات، روزهای بزرگ ایونت یا لااقل شبهای غیرتعطیل بهترین زمان برای بازی رولت است. بهطرزی عادلانه با شریکتان تصمیم بگیرید که میخواهید چطور شرط ببندید. یکی از شما میتواند روی عددهای قرمز شرط ببندد و دیگری روی عددهای سیاه. یا یکی میتواند روی عددهای 1 تا 18 شرط ببندد و دیگری روی عددهای 19 تا 36، یکی میتواند روی عددهای زوج شرط ببندد و دیگری روی عددهای فرد. ایده این است که ضررهای یکی با بردهای دیگری جبران شود. اینگونه میتوانید پس از 3 دور نخستی که باختید مقدار زیادی شرط ببندید. 50 دلار عالی است و 100 دلار معرکه.
در اینجا رؤسای بازی شما را به عنوان سطحبالاترین بازیکن معرفی میکنند و بازیتان را هم اینچنین ارزیابی میکنند. امتیازاتی که از کازینو میگیرید به سطح بازیتان بستگی دارد و بدینسان خواهید توانست اتاقها، غذا و بلیت نمایش سفارش دهید. سپس، شرطتان را به 25 یا 15 دلار کاهش دهید و بعد فقط هر چهار دور یک بار شرط را بالا ببرید. از آنجا که رولت بازیای است که بازیکنان دائماً ممکن است در آن ژتونهایشان را هدر دهند، کار آسان آن است که پیش از اینکه دیلر بگوید «شرط دیگری نیست» ژتونهاتان را پس بگیرید. ژتونهاتان را از صفحۀ بازی بیرون آورید و جابهجا کنید و سپس به صفحه بازشان گردانید. از آنجا که میز شلوغ است حرکتهای بسیاری روی صفحۀ آن انجام میشود و هیچکس توجه نمیکند و اهمیت نمیدهد که شما ژتونهاتان را برگرداندهاید. سعی کنید فعال بازی کنید. اگر شمار اندکی از بازیکنان با ژتونهای سبز یا سیاه در صفحۀ بیرونی شرط بستهاند، شرطهاتان را با همان مقدار ژتون در کنار شرط آنها قرار دهید و چند ثانیه بعد آن را بازگردانید. آدمهای مختلفی مشغول بازیاند و هیچکس حواسش نیست، بنابراین میتوانید به این نوع بازی اعتماد کنید.
بعضاً (یک بار در 37 دور) گوی روی تکصفر گردونه میایستد. اما با کاهش بسامد شرطبندی مقدار پولی که بازیکن بهدست خواهد آورد، وقتی دو بازیکن امتیازاتشان را جمع کنند، بسیار بیشتر از مقدار باخت میشود. و بازیکن دائماً بازی را خواهد برد.
از سیستمهای بازی اجتناب ورزید
سیستمهای بازی توسط صاحبان کازینو طراحی شدهاند تا جیب بازیکنانشان را خالی کنند و باید همیشه از آنها اجتناب ورزید. سیستم مارتینگل با اختلاف مشهورترین راهکار شرطبندی در میان بازیکنان خوشگذران است. نه به این دلیل که تأثیرگذار است بلکه از این رو که بهکاربردن آن سرراست و ساده است.
سیستم مارتینگل در طول سالها دهها و شاید صدها تغییر به خود دیده است. همۀ این تغییرات حول این ایدۀ مرکزی میگردند که پس از باخت شرط را زیاد کنیم. در اغلب موارد سیستم با شانس بازیها مطابقت دارد و نتیجۀ برد و باختش تقریباً 50-50 است، همچون شرطبندی قرمز/سیاه.
سیستم مارتینگل سنتی بهسادگی شرط بعدی را پس از یک باخت دوبرابر میکند. وقتی برد حاصل آید چرخه از نو آغاز میشود. مثلاً اگر بازیکن با شرطبندی یک دلار بازی را آغاز کند و اولین شرط را ببازد، شرط بعدی 2 دلار خواهد بود، و اگر دور بعد را هم ببازد شرط بعدی چهار دلار خواهد بود. اگر این شرط برنده شود چرخۀ شرطبندی دوباره با یک دلار آغاز میشود. این رهیافت این امر را دیکته میکند که بازیکن در هر چرخۀ شرطبندی بزرگترین برد را به دست خواهد آورد.
ویژگیهای سیستم شرطبندی دالامبر مشابه با مارتینگل است و در آن بازیکن شرط بعدیاش را بسته به نتیجۀ شرط قبل زیاد یا کم میکند. سیستم شرطبندی دالامبر در میان بازیکنانی که میخواهند حساب شرطبندیشان را نگه دارند و در ادامه باختهاشان را به حداقل برسانند شناختهشده است.
روند شرطبندی در اینجا بسیار آسان است: پس از هر باخت، یک واحد به شرط بعد اضافه میکنید، و پس از هر برد، یک واحد از شرط دور بعد کم میکنید. مثلاً اگر شرط اولیهتان را با 5 واحد آغاز کنید چند دور معمول شرطبندی به صورت زیر میشود:
5 واحد شرط میبندید و میبازید
6 واحد شرط میبندید و میبازید
7 واحد شرط میبندید و میبرید
6 واحد شرط میبندید و میبازید
7 واحد شرط میبندید و میبرید
6 واحد شرط میبندید و میبرید
5 واحد شرط میبندید و میبازید
6 واحد شرط میبندید و میبرید
نکتۀ اصلی این است که این سیستمها جواب نمیدهند و نخواهند داد. باید همهجوره از آنها بپرهیزیم.
خلاصه
ایدۀ امتیازگرفتن از کازینوها و دورزدن آنها این است که کازینوها گمان کنند بیش از آنچه پول دارید باختهاید. نکتۀ دیگری که باید افزود تا کازینو فکر کند شما بازیکن بازندهای هستید این است که ژتونها را «پنهان کنید». این یعنی اگر ممکن است در طول بازی معادل 25 دلار ژتون را، تا جایی که میتوانید بهطور نامحسوس، در جیبتان بگذارید. این قضیه نیز این توهم را ایجاد میکند که بازندهاید. مطمئن باشید که سروصدای این کار را درنمیآورید، نمیخواهید دیلر حراف به دامتان اندازد. فارغ از اینکه آنها چه میگویند، بازیکن بازنده همیشه بیشتر چرند میگوید، بنابراین هرچه بیشتر شبیه یک بازنده باشید، بهتر است خاموش باشید، و اینگونه میتوانید همیشه در بازی رولت برنده شوید.