بازی رولت یکی از محبوبترین بازهای کازینویی در تمامی زمانها میباشد، که منجر به جذب بازیکنان تا ۳۵ بار پرداخت و شرطبندی میشود.در شروع بازیکنان باید به این مورد توجه داشته باشند که چرخهای رولت در اروپا و آمریکا متفاوت میباشند، به همین دلیل پیش از شروع بازی باید توجه کنند که چه نوع چرخی را بازی میکنند.
بازی رولت
به طور کلی، چرخهای رولت در اروپا شامل ۳۶ عدد و یک صفر میباشد. اگر دستگاه و چرخی که بازی میکنید از این نوع میباشد، به خاطر داشته باشید که شانس و احتمال پیش روی شما بد میباشد- میزان احتمال ایجاد شده در حالت کلی برابر با ۷/۲% میباشد. از طرف دیگر، در امریکا چرخ حاوی ۳۶ عدد، یک صفر و یک دو صفر میباشد، به همین دلیل میباشد که این چرخها تحت عنوان چرخهای دو صفر نامیده میشوند. در رابطه با چرخهای دو صفر، شانس پیش روی شما بسیار بد میباشد چرا که منجر به حاشیه امنیت برابر با ۲۵/۵% میشود.رولت مدل اروپایی در بیشتر کازینوهای سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. چنین چرخهایی دارای اعدادی هستند که از درون به سمت بیرون خوانده میشوند. رولت مدل آمریکایی، که شامل صفر و دو صفر میباشد، دارای اعدادی هستند که از سمت بیرون به داخل خوانده میشوند.در صورتی که مبتدی هستید، به این مورد باید توجه داشته باشید که تفاوتی ندارد چه میزان پرداخت میکنید، در رابطه با بازی رولت عیبهای اساسی وجود دارد. پیش از شروع به بازی، اطمینان داشته باشید که این راهنما را به صورت کامل مطالعه کرده باشید.پیش از شروع و مهمتر از همه، تفاوت اصلی و مهم بین رولت و سایر بازیهای میزی موجود در کازینو وجود دارد. ژتونهای رولت فاقد ارزش مالی چاپ شده برروی آنها هستند و معمولاً بسته به شماره میزی که بازی صورت میگیرد، شماره گذاری میشوند. علاوه بر این، ارزش اسمی پیش فرض ژتونها برابر با حداقل میز میباشد.
زمانی که یه بازیکن برنده میشود، ژتونهای همرنگی به وی پرداخت میشود، مگر اینکه وی به صورت اختصاصی بیان کند که بخش و یا تمام میزان برنده شده را به صورت ژتونهای استاندارد کازینو میخواهد.میز رولت نیز طراحی خاصی دارد، و حاوی شش تا هشت مجموعه ژتون با رنگهای مختلف میباشد که هر مجموعه شامل ۳۰۰ ژتون است.همیشه بازی را با بررسی صفر در چرخ شروع کنید. معمولاً اعداد ۱ تا ۳۶ به صورت متناوب با رنگهای قرمز و سیاه مشخص میشود، در حالی که صفر همیشه با سبز مشخص میشود.به صورت ترجیحی، اگر در کازینو تازه کار هستید، چرخ یک صفر پیشنهاد میشود، چرا که قوانین موجود شانس و ارزش بیشتری را برای پول شما دارد.در مرحله بعد، حداقل و حداکثر مجاز برای شرطبندی را بررسی کنید که معمولاً بر روی میز مشخص میباشد. برخی از کازینوها حداقل حد شرطبندی را پیشنهاد میکنند، ولی در برخی مواد حداقل میزان شرطبندی نیز بالا میباشد، به همین دلیل در زمان انتخاب باید به این مورد توجه کنید.
شرطبندی در بازی رولت
در صورتیکه در کازینوهای فیزیکی بازی میکنید، بازیکنان معمولاً شرطهای خود را بر روی میز قرار میدهند و یا از کارت پخش کند میخواهند که آنها را بر روی میز قرار داد. این مورد برای شرطهای همسایه که توسط کارت پخش کن قرار داده میشود، صورت نمیگیرد.در بازی رولت، انواع مختلفی از شرطبندی وجود دارد. در ادامه به مهمترین آنها که میتوانید در بیشتر کازینوها استفاده کنید اشاره میکنیم.زمانی که به صورت حضوری در کازینو بازی میکنید، به این مورد باید توجه داشته باشید که اکثر کازینوها نیازمند بازیکنانی هستند حداقل ۵ بار شرطبندی را داشته باشند.
شرط بندی منفرد و بیقید و شرط
زمانی که شرط بندی قطعی را انجام میدهید، ژتونهای بازیکن بر روی یک عدد منفرد در میز رولت قرار میگیرد. ژتونها در مرکز عدد قرار میگیرد، بدون اینکه با سایر اعداد مجاور در تماس باشد.محدودیتی برای تعداد شرطبندی قطعی بر روی اعداد مختلف شامل صف و دو صفر توسط بازیکن وجود ندارد. در صورتی که بازیکن برنده شود، به نسبت ۱-۳۵ شرط خود پرداخت میکند.
اسپلیت (تقسیم کردن)
با چنین شرطبندی، دو عدد مجاور توسط بازیکن پوشیده میشود. ژتونهای شما باید در خط وسط بین دو عدد انتخابی قرار بگیرند. در صورتی که بازیکن برنده شود، با نسبت ۱-۱۷ برنده میشود.
ردیف
شرط بندی بر روی سه عدد متناوب میباشد که به صورت ردیف کنار هم قرار گرفتهاند. ژتون باید در خط سمت راست این سه عدد که بازیکن انتخاب کرده است قرار بگیرد. در صورت برنده شدن با نسبت ۱-۱۱ به شما پرداخت خواهد شد.
چهار عدد-گوشه
بازیکنان همچنین مجاز میباشند که چهار عدد را با یک ژتون پوشش دهند، که باید در خط تلاقی این اعداد قرار بگیرد. در صورت برنده شدن، با نسبت ۱-۸ شرطبندی پرداخت میشود.
شش عدد
این شرطبندی در واقع شرط بندی دو ردیفه است. در این شرایط، بازیکن ژتونهای خود را در خط سمت راست بین دو ردیف درخواستی قرار میدهند. در صورت برنده شدن با نسبت ۱-۵ شرط بندی پرداخت صورت میگیرد.
شرط بندی ستونی
انتخاب چنین شرطبندی امکان پوشش یک خط با ۱۲ عدد را فراهم میکند. ژتون باید در کف این ستون که معمولاً به صورت ۱-۲ نشان داده میشود، قرار داده شود. در صورت برنده شدن بازیکن، با نسبت ۱-۲ پرداخت میشود.
دوجین
سه جعبههای گسترده در یک سمت از صفحه میز قرار دارد، که معمولاً به صورت “دوجین/۱۲ اول”، “دوجین/۱۲ دوم”، “دوجین/۱۲ سوم” مشخص میشوند. با شرطبندی در این نواحی، بازیکن در واقع اعداد ۱تا ۱۲، ۱۳ تا ۲۴ و ۲۵ تا ۳۶ را پوشش میدهند. در صورت بردنده شدن با نسبت ۱-۲ پرداخت خواهد شد.
شرط بندی Even-Money
شش باکس بزرگ در کنار باکسهای دوجین قرار گرفته است، که بازیکنان میتوانند شرطبندی even-money کنند.این شکل از شرطبندی، بسته به قوانین کازینو به شکلهای مختلفی اجرا میشود. در کازینوها، که از رولت آمریکایی با چرخ دو صفر استفاده میکنند، این شرط بندی منجر به تقویت و افزایش مزیت خانهها میشود. از طرف دیگر، خانهها در سبک بازی اروپایی، به صورت سنتی و یا “en-prison” در نظر گرفته میشود. با این حال شکل “en-prison” به ندرت بازی میشود.
قرمز/سیاه
این شکل ، محبوبترین شکل شرط بندی even-money میباشد. بازیکان، ژتونهای خود را بر روی باکسها قرار دارد و اعداد قرمز و یا سیاه را پوشش میدهند. در این شکل از شرطبندی، صفر حذف میشود. در صورت برنده شدن با نسبت ۱-۱ پرداخت صورت میگیرد.
زوج/فرد
این شرطبندی در سمت راست و یا چپ قرمز و سیاه قرار داده میشود. با قرار دادن ژتونهای شما در این جعبهها، در صورت پیشبینی درست اعداد زوج و یا فرد برنده میشیود. در صورت برنده شدن، با نسبت ۱-۱ پرداخت صورت میگیرد.
شرط بندی ۱۸-۱ و ۳۶-۱۹
با این شرطبندی شما پیشبینی میکنید که عدد بعدی کم (از ۱ تا ۱۸) و یا بالا (از ۱۹ تا ۳۶) میباشد. در صورت پیشبینی صحیح و برنده شدن، با نسبت ۱-۱ به پرداخت میشود.
پیشبینی مجاور
در برخی کازینوها، که از قوانین اروپایی استفاده میکنند، معمولاً شرطبندی مجاور را برای شرطبندی دوم پیشنهاد میکنند، که معمولاً در سمت چپ صفحه شرطبندی اصلی قرار میگیرد. این مشابه یک صفحه بیضی شکل میباشد که اعداد روی چرخ با ترتیب مشابه بر روی آن نوشته شدهاند.
بازیکن میتواند از کارت پخش کن شرط بندی برای عدد مجاور را در صورتی که تمایل به پوشش ۵ عدد داشته باشد را بدهد. در زمان تعویض، بازیکن نباید کمتر از ۵ بار شرط بندی داشته باشد.
استراتژی شرط بندی
پیش از صحبت در رابطه با هر نو شرطبندی، هر بازیکن باید اطمینان داشته باشد که چرخ رولت مختل نمیشود. قوانین احتمال، معمولاً در رابطه با رولت صدق نمیکند. همچنین، هیچ پیشبینی نمیتواند با استفاده از چرخش قبلی چرخ گرفته شود. این منجر میشود که هر چرخش به صورت مستقل باشد، و به همین دلیل است که هیچ کدام از استراتژیها منجر به میزیت برای بازیکن در برابر چرخ نمیشود.زمان که در اطراف میز رولت مینشینید، بازیکنان باید آگاه باشند که نتیجه آخرین چرخش، مرتبط با چرخش بعدی نمیباشد و قادر به تعیین و یا پیشبینی نتیجه نمیباشد.بازیکنان کازینو، معمولاً تمایل به امتحان سیستمهای مختلف برای شرط بندی رولت بیش از سایر بازیهای موجود در کازینو را دارند. سیستمهای مختلف شرط-بندی به شرح زیر میباشد:
جلو رونده، تصاعدی
مهمترین ویژگی این سیستم، این مورد میباشد که تعداد بازیکنان شرط بندی بعدی وابسته به دست قبلی دارد.
ناحیه شرطبندی
این سیستم مرتبط با پوشش دادن بخشهای مجاور چرخ میباشد تا اطمینان دهد که بازیکن بدون توجه به محل قرار گرفتن توپ برنده خواهد شد.
سیستم پیشبینی
دو نوع سیستم پیشبینی وجود دارد، که نسبت به بقیه مهمتر میباشد. مورد اول، استفاده از معایب ابزارها میباشد و مورد دوم تمرکز بر روی نقاط ضعف پخش کننده میباشد.برای تمامی استفاده کنندهها، صرف نظر از مبتدی یا حرفهای بود مهم میباشد که هیچ نوع استراتژی پیشرونده دیگری وجود ندارد که منجر به تغییر در حاشیه اطمینان بازی رولت شود.سیستمهای شرط بندی متعددی از رولت وجود دارد، که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.
Martingale
احتمالاً به عنوان شناخته شده ترین سیستم مورد استفاده در رولت به حساب میآید. درصد بالایی از کازینوها این سیستم را به سیستم شرطبندی “تضمین شده” ارتقاء دادهاند.سیستم Martingale یک سیستم شرطبندی پیشرونده است، که بر پایه اصل “پس از باخت دوبرابر کن” قرار دارد. این بدین معنی است که بازیکن باید میزان را صرف نظر از مقدار آن در دست قبل دو برابر افزایش دهد. این سیستم بیان میکند که در صورت دو برابر کردن پس از هر بار باخت، در نهایت قادر به پیروزی و کسب میزان پول از دست داده میشود.در نگاه اول، به صورت یک سیستم معقول به نظر میرسد. این روش معمولاً برای برای اعدادی استفاده میشود که پس از چندین بار چرخش خارج نشدهاند. مشکل این سیستم در این مورد میباشد که اصل اولیه رولت فعالیت میباشد و هیچ پیشبینی برای نتایج بدنی قابل اجرا نیست.
Grand Martingale
بازیکنان، که نسبت به اصول سیستم قبلی راضی نمیشوند، معمولاً از سیستم Grand Martingale استفاده میکنند که بر پایه دو برابر کردن آخرین شرطبندی بعلاوه اضافه کردن یک واحد میباشد.
سیستم Laboucher (سیستم ابطال)
این سیستم نیازمند بازیکنانی است که توالی از اعداد را انتخاب کنند، که هر کدام بیانگر واحد شرطبندی میباشد. مجموع نهایی اعداد بیانگر هدف نهایی است.
این سیستم به شکل زیر کار میکند. بازیکن اولین شرطبندی خود را بر اساس مجموع اولین و آخرین عدد توالی انتخابی انتخاب میکنند. اگر شرط را ببازند، مقدار بعدی به میزان ۵ عدد انتهایی توالی افزوده میشود.، و شرطبندی بعدی مجموع عدد اول و آخر توالی جدید میباشد. با این حال، در صورتی که بازیکن در شرطبندی اول برنده شود، شرطبندی بعدی برابر با مجموع اعداد دو و چهارم خواهد بود.متاسفانه، دلیلی ندارد که سیستم در نگاه اول ساده به نظر بیاید، مشکل اصلی پس از چند باخت پشت سرهم ایجاد میشود که توالی طولانیتر شده و در نتیجه میزان شکست و از دست دادن پول نیز زیاد میشود.
D’Alembert
ریشه این سیستم شرطبندی بر روی فرضیات بازیکن استوار است که اگر احتمال برنده شدن A بیش از Bباشد، در نتیجه شرطبندی بر روی B برای برد بیشتر صورت میگیرد. بازیکن، که از سیستم D’Alembert پیروی میکند، پس از برنده شدن حجم شرطبندی خود را به ۱ واحد کاهش و پس از هر شکست میزان شرط بندی را ۱ واحد افزایش میدهد.
Oscar Grind
این سیستم شرطبندی، نیز پیشرونده و تصاعدی میباشد. که بر اصل “بالا رفتن در صورت برنده شدن” استوار است. روش کار این سیتسم وابسته به شرط بندی میزان یکسان پس از هر باخت و افزایش مبلغ شرطبندی پس از هر برد است. بر اساس این سیستم، بازیکنان هیچگاه بیش از میزان مورد نیاز برای بازیابی مبلغ از دست رفته در دست قبلی شرطبندی نمیکنند.
The Paroli
این سیستم شرطبندی، معمولاً توسط بازیکنان مورد استفاده قرار میگیرد که به دنبال سود هستند. این سیستم، یک سیستم شرطبندی تصاعدی میباشد که بر پایه اصل “افزایش در صورت برد” استوار است.شاید یکی از محبوبترین روشهای Paroli، سیستم “Paroli of three” میباشد، که مرتبط با سیستم شرطبندی تصاعدی و پیروزی در سه شرطبندی به صورت شرط بندی حذفی- عدد بالا/پایین، عدد زوج/فرد و یا اعداد قرمز/سیاه میباشد.
تعداد تصاعد شانس برنده شدن ارتفاع پیروزی در ژتون
۰ ۶۰/۴۸ % ۲
۱ ۶۰/۲۳ % ۴
۲ ۵۰/۱۱ ۸
۳ ۶۰/۵ % ۱۶
۴ ۷۰/۲ ۳۲
۵ ۳۰/۱ ۶۴
۶ ۶۰/۰ % ۱۲۸
سیستم Shotwell
این سیستم برای پوشش اعداد خاص میباشد که به صورت مساوی در اطراف چرخ قرار گرفتهاند. این روش برای بازیکن این شانس را ایجاد میکند که بدون توجه به محل قرار گرفتن توپ برنده شود.
سیستم قرمز
این سیستم شرطبندی نیز بسیار محبوب میباشد، که بر روی استفاده از مزیت ستون سوم میز رولت که حاوی هشت عدد قرمز در برابر ۴ عدد سیاه میباشد، استوار است.اصول این سیستم بر روی تنها دو شرطبندی میباشد- یک مورد بر روی ستون سوم و مورد دوم، که دو برابر مورد اول است بر روی اعداد سیاه.
شرطبندی بر روی اعداد محبوب چرخ
همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، سیستمها و استراتژیهای کمک کمی در بازی رولت میکنند. به همین دلیل است که بیشتر بازیکنان تمایل به پیروزی در بازی با پیدا کردن اعداد محبوب چرخ با شناسایی نقصهای فیزیکی جزئی میباشند. چنین نقصهایی منجر میشود که برخی از اعداد از شانسبالایی برای انتخاب در چرخ برخوردار باشند.شرطبندی بر روی این چرخها با توجه به ردیابی اعداد پیروز شده در طی یک دوره زمانی مشخص برای یافتن اعداد محبوب میباشد.
امضای مسئول بازی
مسئول بازی با توجه به تجربه خود میتواد در هر دست بازی، توپ را با سرعت مشابه به گردش در بیاورد. چنین تداومی از یک دست به دست دیگر، “امضای مسئول بازی” نامیده میشود. این موردی است که برخی از بازیکنان با توجه به آن استراتژی بازی رولت را انتخاب میکنند.برخی از بازیکنان بر این باورند که با مشاهده بازی برای مدت زمان مشخص، قادر به یافتن امضای مسئول بازی میباشند. نقطه کلیدی برای ایجاد استراتژی یافتن الگوی رها کردن توپ توسط مسئول بازی پس از مشاهده بازی میباشد.
الگوی شرطبندی ساده و موثر
بهترین روش شرطبندی ساده ترین و معقولترین روش میشود. اطمینان داشته باشید که کاملاً با قوانین بازی و میزان پول مورد نیاز برای شرطبندی، به منظور به حداقل رساندن از دست دادن پول آشنا هستید و به همین ترتیب با پیروز شدن میزان شرطبندی را اندکی در دست دیگر افزایش دهید. این مورد منجر به فراهم شدن فرصت برای استفاده از مزیتهای پیروز شدن میشود.ایده مناسب، عدم ریسک بر روی کل سود خود برای دست بعدی میباشد، چرا که شانس همیشه به نفع شما نمیباشد.
زمانی که نحوه و محل شرطبندی در نظر گرفته میشود، افراد حرفهای توصیه میکنند که بازیکنان بر روی اعداد قرمز/سیاه، زوج/فرد و ۱۸-۱ / ۳۶-۱۹ شرطبندی کنند که میزان سودهی آنها معقول به نظر میرسد.