صفحه اصلی / سایر مقالات / مطرح کردن اعتیاد به قمار با خانواده

مطرح کردن اعتیاد به قمار با خانواده

اگر اعتیاد به قمار دارید، گفتن این مسئله به خانواده ممکن است آنها را وحشت‌زده کند. ممکن است گفتن این موضوع به خانواده هم برای شما سخت باشد، ولی پنهان کردن کردن این موضوع هم کار درستی نیست. زمانی که اعضای خانواده متوجه مشکل شما شوند، نسبت به شما آگاه‌تر عمل می‌کنند.
برای گفتگو آماده باشید

ترک اعتیاد به قمار

اعتیاد به قمار 

 

برای گفتگو آماده شوید

۱-تصمیم بگیرید که چه چیزی می‌خواهید بگویید: این ایده خوبی است که قبل از شروع مکالمه برنامه ای برای آنچه می خواهید به خانواده خود بگویید ، داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا یادتان باشد که همه چیزهای مهمی را که در ذهنتان است، بگویید. ممکن است با خود یادداشتی را به همراه خود بیاورید تا بتوانید با کمک آن حرف‌های لازم را با خانواده خود مطرح کنید، ممکن است هنگام بیان جملات احساساتی شوید که این یادداشت‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تمرکز بهتری را داشته باشید. اگر نگران درگیر احساسات شدن هستید، بهتر است متنی را از قبل آماده کنید و از روی آن حرف بزنید.

۲-برنامه‌ای برای ریکاوری داشته باشید: اگر اعضای خانواده‌تان متوجه شوند که شما برنامه‌ای برای برطرف کردن اعتیادتان دارید، با شما همکاری می‌کنند. قبل از صحبت با خانواده خود، برای نحوه توقف قمار، برنامه‌ای تنظیم کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که به یک مرکز ترک اعتیاد قمار بروید و یا با یک روان درمانگر دیدار داشته باشید. گروه‌های بسیاری وجود دارند که به شما در این زمینه کمک می‌کنند. بسیاری از افراد با اعتیاد به قمار نیز از اختلالات خلقی و یا سایر مشکلات سلامت روان رنج می‌برند ، بنابراین داروهایی مانند تثبیت کننده خلقی یا داروهای ضد افسردگی ممکن است به آنها درمقابله با اعتیاد کمک کنند.

۳-توضیحات خود را متناسب با کودکان و فرزندان بالغ خود تنظیم کنید: اگر کودک و یا افرادجوانی در خانه داریبد به آنها درباره مشکل خود به درستی توضیح دهید، اما از بیان کردن جزییات زیاد خودداری کنید. نوجوانان کاملاً قادر به درک اعتیاد به قمار هستند و اگر سعی کنید آنها را بدون توضیحات خاصی رها کنید، احساس می‌کنند که به آنها توهین کرده‌اید، در حالی که کودکان خردسال ممکن است برای درک تفاوت‌های ظریف اعتیاد ، بلوغ کافی را نداشته باشند. کودکان کم سن ممکن است اصلاً کلمه قمار را درک نکنند، در این صورت تنها به آنها بفهمانید که شما مشکلی دارید که باید آن را حل کنید. کودکان بزرگتر ممکن است فکر کنند که اعتیاد شما تقصیر آنهاست. به آنها بفهمانید که این مسئله ربطی به آنها ندارد.

۴- ابتدا به یک نفر بگویید: شاید آسانترباشد که قبل از همه به یکی از اعضای خانواده در مورد اعتیاد خود بگویید. این شخص می‌تواند، موضوع شما را به خانواده انتقال دهد. فردی را انتخاب کنید که کاملاً حمایتگر باشد و شما را درک کند و قضاوت خاصی درباره شما انجام ندهد. این فرد حتی می‌تواند به شما در داشتن برنامه‌ای جهت ریکاوری کمک کند. اگر نمی‌دانید که چه روند درمانی را باید دنبال کنید، از این شخص کمک بگیرید.

کمک به خانواده برای درک اعتیاد

کمک به خانواده برای درک اعتیاد

۱-مبارزات خود را برای خانواده شرح دهید: بسیاری از افراد از درک اعتیاد قمار به دلیل نبود وابستگی به داروها ضعیفند. به همین دلیل، ممکن است لازم باشد تا برای خانواده خود تا تأثیری که قمار روی ذهن شما می‌گذارد را برای خانواده‌تان به درستی شرح دهید. می‌توانید وضعیت خود را اینگونه شرح دهید: « ممکن است برای کسی که به قمار اعتیاد ندارد، درک شرایط من سخت باشد، ولی وضعیت من شبیه کسی است که نمی‌تواند جلوی خود را در قمار کردن بگیرد. زمانیکه قمار می‌کنم بسیار شاد و آزاد هستم و برای به دست آوردن خوشحالی بیشتر، می‌خواهم بیشتر قمار کنم» . اگر خانواده‌تان درک نتوانند درک کنند که چرا شما نمی‌توانید دست تز قمار کردن بردارید، ناراحت نشوید. آنها معنای این نوع از اعتیاد را درک نمی‌کنند و برای برای روشن شدن مطلب، نیاز به زمان بیشتری دارند.

۲-صادق باشید: این گفتگو فرصتی را بارای شما فراهم می‌کند تا هرچیزی را که از خانواده خود پنهان کرده‌اید را برایشان بازگو کنید. ممکن است بعضی چیزهایی که به آنها می‌گویید، آنها را مضطرب کند، اما دانستن واقعیت بسیار مهم است پس سعی کنید صادق باشید. میزان شدت اعتیاد خود را پنهان نکنید. آنها باید از شدت اعتیاد شما تصویر درستی داشته باشند.اگر فکر می‌کنید که مطالبی که به قرار است به خانواده خود بگویید برای آنها قابل هضم نباشد بهتر است مطالب خود را اینگونه شروع کنید: « ممکن است این اواخر فهمیده باشید که من پول زیادی را از دست داده‌ام، اما مسئله‌ای وجود دارد که از آن بی‌خبرید، می‌دانم که بازگو کردن آن ممکن است شما را آشفته کند»

۳-به خاطر ناراحت کردن آنها عذرخواهی کنید: اگر اعتیاد به قمار به هر روشی روی خانواده شما تأثیر منفی گذاشت ، باید به آنها حق بدهید و از آنچه انجام داده اید عذرخواهی کنید. اگرچه که هیچ راهی برای تغییر گذشته وجود ندارد ، مهم است که خانواده شما بدانند که از اعمال خود پشیمان هستید. به آنها بگویید که شما با گفتن چیزی شبیه به این ، متوجه تأثیر اعتیاد روی آنها شده‌اید «می فهمم که اعتیاد من باعث اذیت شما شده است و من از این بابت بسیار متاسفم»

۴-برای جواب دادن به سوالات آماده باشید: وقتی به خانواده خود درباره اعتیادتان به قمار بگویید، مطمئناً سوالات زیادی را از شما می‍پرسند، جواب دادن به این سوالات بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که خانواده شما ممکن است اطلاعات کمی در این زمینه داشته باشند، بنابراین باید به سوالات آنها بسیار شفافیت جواب دهید. ممکن است سوالاتی درباره زمان شروع شدن اعتیادتان، چگونگی آغاز شدن آن و یا اینکه چرا قمار می‌کنید از شما بپرسند. همچنین ممکن است در مورد امور مالی از شما سؤالاتی بپرسند ، که ممکن است ناراحت کننده باشد ، اما سعی کنید باز و صادق باشید.

از ساپورت خانواده خود استفاده کنید

۱-داوطلبانه با اعضای خانواده صحبت کنید: اگر فکر می‌کنید که اعضای خانواده شما می‌توانند در زمینه ترک قمار برای شما کاری انجام دهند، بهتر است با آنها گفتگو کنید تا به شما در متوقف شدنتان کمک کنند. برای مثال، اگر شما هر سال برای تعطیلات همراه با خواهر خود به لاس وگاس می‌روید، بهتر است از او بخواهید که روی شما برای رفتن به کازینو حساب باز نکند. افراد خانواده همیشه درباره رفتار مناسب اطلاعات لازم را ندارند بنابراین این شمایید که باید درباره رفتارهایی که شما را برای قمار وسوسه می‌کند با آنها گفتگو کنید.

۲-کمک بخواهید: خانواده شما واقعاً می‌توانند به شما در غلبه بر اعتیاد به قمار کمک کنند ، به خصوص اگر در کنار هم زندگی کنید. فکر کنید که از چه نوع حمایتی می‌توانید استفاده کنید ، و سپس از آنها بخواهید که به شما کمک کنند. برای مثال، می‌توانید از یکی از اعضای خانواده خود بخواهید تا پول و درآمد شما را مدیریت کنند. آنها می‌توانند با مشغول نگه داشتن شما به کارهای گوناگون، شما را از وسوسه شدن برای رفت به سوی قمار دور کنند. زمانی که حس می‌کنید که تمایل دارید سمت قمار بروید، بهتر از آنها درخواست کمک کنید تا مانع رفتن شما برای بازی با قمار شوند. حتماً، در صورت تصمیم به ترک با اعضای خانواده صحبت کنید تا در قبال شما مسئولانه رفتار کنند.

۳-درباره پرداخت غرامت مالی صحبت کنید: اگر قمار شما صدمات مالی به خانواده شما وارد کرده است ، برای شروع ترمیم رابطه خود با آنها ، باید این مسئله را با آنها حل کنید. درباره تأثیرات قمار خود بر وضعیت مالی خانواده،با آنها صادقانه صحبت کنید و با آنها درباره برنامه‌های خود برای جبران این خسارات صحبت کنید. به خانواده خود نشان دهید که قصد دارید اوضاع را مرتب کنید، ممکن است از آنها در این زمینه درخواست کمک کنید تا به اهداف خود برسید.
لیستی از بدهی‌های خود به خانواده تهیه کنید، این کار به آنها نشان می‌دهد که شما در این مسیر کاملاً جدی هستید. اگر از اعضای خانواده برای قمار پول قرض گرفته‌اید و یا حتی دزدی کرده‌اید، باید واقعاً به دنبال جبران آن باشید، جدیت شما در این زمینه به آنها تصمیم قاطع شما را اثبات می‌کند.
۴-برای بازسازی اعتماد از دست رفته تلاش کنید: اعتیاد به قمار احتمالاً علاوه بر منابع مالی، به روابط شما با خانواده تان آسیب رسانده است. در مکالمه خود با آنها، درباره برنامه‌های خود جهت بازسازی اعتماد از دست رفته و بهبود روابطتان با آنها، کفتگو کنید. به آنها نشان دهید که اشتباهت خود را پذیرفته‌اید و به آنها بگویید که می‌دانید اعتیاد شما به شما به قمار باعث بی‌توجهی شما به آنها بوده است. از آنها برای راه‌های جلب اعتماد دوباره کمک بخواهید. اگر شخصی در خانواده شما نسبت به اعترافاتتان واکنش منفی نشان دهد، سعی کنید در مورد او دلسرد نشوید. ممکن است قبل از آمادگی برای شروع دوباره برقراری ارتباط با شما ، کمی بیشتر وقت نیاز داشته باشند.

۵-مشاوره خانوادگی را در نظر بگیرید. اگر خانواده شما درفهم اعتیادتان مشکل دارند و یا قادر به ارائه پشتیبانی لازم از شما نیستند، ممکن است لازم باشد تا با اعضای خانواده‌تان به مشاوره بروید. یک درمانگر حرفه ای می‌تواند به شما و خانواده شما یاد دهد که چگونه با اعتیاد شما ارتباط برقرار کنند و به شما در ترمیم رابطه کمک کند. همچنین می توانید از آنها دعوت کنید تا در جلسات گروه پشتیبانی با شما شرکت کنند. این کار، می تواند به آنها کمک کند تا درک بهتری از اعتیاد به قمار و کارهایی که برای کمک به شما می‌توانند انجام دهند، بدست بیاورند.

این مطالب را نیز ببینید!

شرط‌ بندی آنلاین | مقابله با احساسات هنگام شرط‌ بندی

شرط‌بندی آنلاین نوعی سرگرمی‌ آرامش بخش اما در عین حال بسیار هیجان انگیز است. هیجان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *